Just nu..


Bild: google

Just nu känner jag stor frustration över min akassa. Jag fattar NOLL hur politikerna har tänkt med direktiven när det gäller a-kassa. Varför ska saker som fungerade så bra förr bli till sämre?? Ska det inte vara TVÄRTOM??? Saker som blir bättre ska bli dubbelt bättre.

Jag börjar förstå mina vänner som varit arbetslösa en lång tid och vilken kamp de hade mot a-kassan i början när de blev arbetslösa. Nu är jag liksom i deras sits och det är frusterande för mig.

Jag följer allt som man ska göra, fixa arbetsgivarintyg och allt och skickar, men får återsänt med komplettering och skickar men fortfarande blir de inte nöjda????. Så länge inget är rätt så får man inte pengar och tiden går och jag har varit arbetslös nu i 2 månader och NOLL pengar.

Strax innan påsk fick jag åter brev att de ville jag ska fixa mer som behövdes med kompletteringar och då fick jag nog och ringde och bråkade och ställde frågor som jag gärna ville ha svar på varför de behöver det och det när man REDAN har skickat allt de behöver.

Handläggaren jag pratade med sa ofta att hon inte visste varför, men inget kan göra eftersom det är min egen handläggare som bett om det och då bad jag om att få direkt kontakt med honom, men gissa vad denne sa???!!!

Jag får varken hans nummer eller hans email adress och det enda som hon kunde göra är att be honom ringa upp till mig??!! WHAT???

Ska jag sitta och vänta och tro att han ska ringa upp??  Det är helt otroligt tycker jag och man blir så ledsen för man slösar bara tid på att ringa och fråga hos a kassan där de bara kan svara på frågor eller sånt, men inte djupare frågor när det gäller papper man hela tiden får som inte ens min egen handläggare blir nöjd med och de på centrala telefonlinjen inte kan svara på min fråga.

Att A-kassan kan leka med folks känslor - känslokalla och inget kan göra  DET ÄR HELT OTROLIGT.

undrar så när mardrömmen ska gå över så att jag kan känna mig trygg för jag har  barn och lgh och alla räkningar att tänka på - Det skrämmer mig och jag oroar mig för framtiden.

Det suger just nu att det inte  fungerar som det ska.




Kommentarer
Postat av: Fia

Jobbigt med A-kassa! Nicklas hade problem förut, det tog lååååång tid innan han fick sina pengar. Han fick skicka in och bekräfta en massa ggr innan de fattade någonting. Jobbigt! hoppas det löser sig för dig snart.



Ja, det är så kul och pärla!! Hört ngt från Charlotte om kurs?? Jag kan nog någon annan dag än måndag men under vecka 15-16 blir det lite svårt då Nicklas åker till turkiet.. jaja, men hoppas vi hittar en bra kväll som passar oss alla, annars får ni gå själva. :)



Håller på och kollar om jag kan få ta ledigt till CODA dagen... Det finns väl barnvakt?

KRAM!

2010-04-08 @ 17:59:16
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Jinna

:/ Kompletteringar är något jag avskyr, när man tex om en vecka skulle få utbetalning, får man istället brevet av dem för bara småskit. Självklart blir man så irriterad. Hoppas att du får napp (jobb) snart igen. Det gäller väl för mig med, suckis.

2010-04-08 @ 19:42:41
URL: http://www.jinna.se
Postat av: Maria

håller med dig, jobbigt med besvär a-kassa som tar tid innan man får pengar, man måste vara envis mot dom och vinner över. Stå på dig kära vän :) kramm

2010-04-08 @ 21:24:23
Postat av: Rosi

Ja.. det är så jävlig jobbig och de " hög gubbar" fattar inte hur det är att vara arbetslös.. inte konstig att inbrott och rån ökat. dom tänker på överlever.. t,e.x mat till barnen eller får tak över sig själv.. förre tiden ofta de inbrott eller rån använda till drog.. men nu mesta för att få överlever.. jag tror den som är orsak.. mkt synd om dom folk som kämpa och har ej val att göra så brott pga överlever.. hoppas du får din pengar SÅ SNART.. jag lider med dej och de andra.. kramkram

2010-04-08 @ 22:20:02
URL: http://strandbergljung.blogg.se/
Postat av: Iréne Thalin

Känns nästan som de har nåt projekt på gång - se hur långt folk kan klara sig och hur mycket papper man kan få fram från en enda människa innna a-kassa ska godkännas. Det är lika rörigt här i Stockholm så jag tycker nog synd om alla dem som arbetar inom FK och även dem som arbetar för staten. De har nog det tuffaste jobbet nu.. att bemöta alla missnöjda.



Det är ett helt sjukt system som satts igång i jakten på bedragarna - så det är i slutänden bedragarna som förstört det för alla!!!



=( Lider med dig... orolig också för framtiden ..... kramar om!

2010-04-09 @ 11:59:48
URL: http://thalintankar.bloggplatsen.se
Postat av: mallan

ja, är i ungefär samma situationen- jag var tvungen att be skatteverket posta alla mina papper eftersom mina tidigare arbetsgivares ord räcker inte för dom så skatteverket fick bokföra alla siffror jag tjänade in som motsvarar de tidigare jobben med de löner... Papper papper. Ja det är roligt med retro-pengar till slutändan men inte skulder- nu förstår jag varför många i sverige är skuldskatta, hotade till bli vräkta.... de första fyra åren jag varit vuxen på riktigt var mörka.... Hoppas att det blir bättre för hälften av sverige snart.



Även för dig.



Kram

2010-04-09 @ 12:40:19
URL: http://fabriksflugan.blogg.se/
Postat av: Klas Hägglund

Ja det är tråkigt hur a-kassan fungerar. Bland annat beror det på att regelverket inte ändrats nämnvärt sedan 70-talet. En annan orsak är att

a-kassorna inte fått den personal man behöver när arbetslösheten varit så hög. Men man har ju rekryterat och i värsta högruschen har man försökt utbilda sina nytillkommande handläggare. Sedan kan vi lägga till att många a-kassor har bytt datasystem. Tillsammans har det blivit en riktig soppa för handläggarna. Ett tips när man ringer a-kassan är att be om namnet handläggaren. Det brukar alltid ta skruv. Sedan kan man naturligtvis fråga efter namnet till närmaste chef.

Lycka till i framtiden med att hitta ett nytt jobb. Det kommer nog snart.

2010-04-09 @ 18:59:19
URL: http://www.arbetslos.nu
Postat av: Tine

LIDER med dej! Hoppas verkligen du får dina kosing snart!... Puzz

2010-04-09 @ 19:27:12
Postat av: Anonym

Kom på att du har en blogg och gick in här. Ja vad säger man om A-kassorna i Sverige? Känns trist att höra hur folk blir behandlade av deras handläggare. Jag är trogen A-kassa betalare sedan år 89 då jag tog studenten. Blir förbannad när jag hör hur de tar hand om arbetslösa! Samtidigt har man också hört att A-kassorna hade dragit ner folk så de inte hinner med alla papper. Men gör de inte så undrar man hur de hinner med att be fler kompletterande papper?? Nä det där går ju inte ihop. De håller väl på och samlar ihop som ska sättas upp i SCB (statistika databasen)som underlag för beslut¨eller framlägger till regeringen för fortsätta debatt??!



Addie - Du är envis, så stånga på dem! kramm



2010-04-09 @ 21:44:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0