Tänk att little Sunshine

Kallar Rhianna för litte sunshine för hon skiner som solen när hon ler och är så glad.


Bild: Raisy.se

Jag förundras över lilleman Nick som leker så fint med Rhianna och tänkt att en tös som Rhia har ökat Nicks självförtroende när det gäller


Bild: Google

teckenspråk. Tidigare så tecknade Nick inte så mycket till mig  och han har som tidigare visat ointresse för teckenspråket och jag har aldrig pressat honom att lära sig teckna. Det är viktigt att låta honom själv bestämma och det viktigaste är att kommunikationen fungerar mellan honom och mig.

När vi träffade Rhianna för första gången så fick vi direkt kontakt tillsammans med hennes underbara mamma, Rebeka. Rhia och pojkarna mina fann varandra direkt och det var en härlig syn för mig och även för Rebeka.

När Rhia är hos oss så förundras man över Nick för han tecknar till henne hela tiden och jag visste inte att han kunde teckna så MYCKET jag blev bara så förvånnad men ack så stolt över honom. Han har utvecklat sig sen dess och tecknar nu mycket mer när han och jag pratar med varandra och det är härligt.

I dag när vi hälsade på Tine och att hon hade Lea hemma så hade Tine förberett tösen att hon måste teckna till Rhia. Tine fick samma reaktion som jag med Nick.  Lea tecknade faktiskt till Rhia och så fick man se hur mycket hon kunde teckna till henne och Tine blev lika förvånnad och impad över sin dotter. De lekte så fint tillsammans och hade roligt och gjorde mycket skoj och kommunicerade hela tiden på teckenspråk.

Tänk att little Sunshine kan göra under och på så naturlig sätt öka någons självförtroende när det gäller teckenspråk.

Det är bara så härligt så härligt.










Kommentarer
Postat av: Jinna

Hon fick det väl från Rebeka som själv är ALLTID pratglad och lyser upp bland folk. :) Du anade inte hur VÄLDIGT pratglad hon var när jag första gången träffade henne, hihi. Ja, härliga tjejer, enkelt. :)

2010-04-21 @ 22:42:02
URL: http://www.jinna.se
Postat av: raisy

haha lol du jinna... måste du nämna om det mfff haha..



addie, skönt att höra och är glad att det har hänt så.. barn vågar mest mot andra barnen än mot vuxen. för de har ju samma barntankar. :D så det funkar.. men det var jätte jätte fint skrivit av dig. =) kramm

2010-04-22 @ 10:41:08
URL: http://raisy.se
Postat av: Iréne Thalin

Vissa människor är solstrålar som sprider glädje vart de än går! Hon verkar vara en sån! Härligt!!!!!!

2010-04-22 @ 16:12:38
URL: http://thalintankar.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0