Pojkarnas första skoldag!

 

Nick på väg till skolan och blev förvånnad sen att det var så mycket folk på skolan att han blev tyvärr orolig och ville inte börja skolan. Ville bara hem så det var nytt för honom med så många barn på skolgården. Jag var tvungen att gå ifrån honom för att få honom att gå in till klassrummet sen gick det bättre.



Colin tyckte det var en konstig känsla att få  eget skrivbord och att sitta på en hög stol. Han insåg att han nu börjar skolan på allvar och han sa faktiskt: Mamma jag vill inte gå i ettan  och jag svarade att han har inget val!

Efter en stund kunde jag cykla iväg till jobbet när allt lugnat ner sig


Colins klass



Nicks klass

Kommentarer
Postat av: Gudbarns mor

Ja jag förstår Nick. Nervös, blyg och chockad över så många barn. Inte så konstigt. Albin brukar också reagera på det sättet. han var också nervös och hade ont imagen. Det tar tid innan de vänjer sig vid rutiner.

Vad gullig Colin är. Kanske hade han inte förstått riktigt vad det innebar att gå i skolan. Inte lika mycket lek. Albin saknar ibland förskoleklass för då fick han leka mycket. hahaha. Men samtidigt är han nyfiken på nya ämnen (slöjd och eng). kramar

2010-08-19 @ 13:38:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0