Det svider i själen, men vad gör man?

Varje gång när män läser något och påminner om nåt man inte ens vill att det ska ske så är det svårt att tycka om vad Tommy Zethraeus vill.

Sköt ihjäl fyra – nu vill han bli frisläppt

Tommy Zethraeus, 40, dödade fyra personer när han sköt rakt in i krogentrén.

Han dömdes till livstids fängelse.

Nu vill han komma ut.

— Jag är djupt ångerfull, skriver han till rätten.

Det har gått drygt 15 år sedan Tommy Zethraeus och Guillermo Márquez Jara nekades inträde till nattklubben Sturecompagniet i Stockholm.

(Aftonbladet)

De två tog min, familjen, släkten och vänner omkring Daniella som var full av liv med stora framtidsmål. De slocknade hennes liv. Alltså hamnade Daniella i skottlossningen en kall vinter dag i dec 1994.

15 år har gått och då läser man det här i Aftonbladet. vad ska man säga - det svider i själen men vad gör man. ska man förlåta eller icke förlåta - ska han få gå fri eller vara inne på livstid.

Vi får aldrig tillbaka Daniella så hur olustig är känslan att han ska gå i det fria.

Det gör ont i själen och jag saknar Daniella även om det gått så många år. Hon är/var en speciell vän och har  en stor plats i mitt hjärta.

 
Läs hela artikeln på:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6660289.ab


Kommentarer
Postat av: Åsa

SKicka kram till dej ..jag har tänka på henne jag med ....

Ja tycker han ska sitter inne hela hans liv.. GRRR

Kram om dig vännen

2010-02-24 @ 07:23:09
URL: http://smilesmilesmile.blogg.se/
Postat av: Anne Z

Gråter här. Fy skit det är inte alls synd om honom. Han får sitta inne i hans hela liv - fängelset tar hans liv precis som han tog Daniellas liv!



2010-02-24 @ 10:09:43
Postat av: Anne Z

Gråter här. Fy skit det är inte alls synd om honom. Han får sitta inne i hans hela liv - fängelset tar hans liv precis som han tog Daniellas liv!



2010-02-24 @ 10:10:48
Postat av: a

icke förlåta.

2010-02-24 @ 10:35:35
URL: http://annnaaah.blogg.se/
Postat av: Iréne Thalin

Blev förbannad när jag läste artikeln och säger samma som Anne... han tog Daniella och 3 andras liv från deras familjer och vänner.

De kommer inte tillbaka - han borde sitta inne och ruttna bortglömd - inte ens få ett enda uppmärksamhet i tidningen överhuvudtaget.



=( känner mig obehaglig till mods

2010-02-24 @ 12:58:48
Postat av: Rosi

säger samma som de andra.. är förbannad på det.. ska sitter LIVSTID. så aldrig kom ut igen..

2010-02-24 @ 15:45:04
URL: http://strandbergljung.blogg.se/
Postat av: Tine

Blir lite förbannad här, den natten var hemsk för oss! Nu kände jag inte Daniella, men det var andra som var där, Minns så väl Alviksskolan miste en och vi hade högtidsminut för den eleven som gick där! :/ Den natten hände det massor, jag var runt hörnet...pratade me vännen N som besökte Örebro för några veckor sen och vi pratde mkt om den natten.. Huuu!! Nej, låt Tommy ruttna i anstalten, spelar ingen roll OM han ångrar sig! Låt honom va ett exempel på vad man INTE ska göra för att slippa livstid! Nu får svenska rättsystemet banne mig skärpa sig! besviken argbigga!

2010-02-24 @ 20:16:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0