Härlig danspass...


Foto:friskissvettisuddevalla

Wow säger jag bara. Tyckte det var jätte kul med danspasset och man svettades mycket. I tonåren så var jag en dansare och showade mycket med en dansgrupp och det kändes härligt att få röra på kroppen och dansa loss.


Det här är danspass:
Passet består av steg och dansstilar till musik ingen kan stå still till. Det spelar ingen roll om du brukar jympa på Bas eller Intensiv Danskänslan kommer direkt från start. Efter uppvärmningen följer ett dansavsnitt på en halvtimme. Därefter nedvarvning i cirka tio minuter. Passet ger bra konditionsträning men innehåller ingen styrketräning. Rörelserna är enkla, med mycket känsla och attityd. Det är bara att härma och släppa loss. Gillar du att leka med musik, rörelse och uttryck och att showa lite grann, gillar du danspasset.
Friskis&Svettis


Nu har jag bestämt mig att se till att jag tränar danspass varje tisdagar och jag hoppas att Tina ställer upp och passar pojkarna för Channie tycker också det var kul och en bra motion. 

Nu längtar vi till nästa tisdag. 

Jag vill även testa Afrikansk dans pass som friskis och svettis har varje onsdagar


Bild: Google

Afro-dans:
Afro- Powerdance är ett härligt frigörande danspass till trumrytmer
och med enkla, stora och fria rörelser. Passet är inspirerat av afrikansk dans
och musik och dansas barfota. Träna kondition och muskelstyrka och ger närvaro
och rörelseglädje. 


Jag hoppas få testa det nästa onsdag och längtar faktiskt!.

Ha en fin dag!


Kommentarer
Postat av: Fia

kul och få dansa! Har inte testat det på F&S, får göra det någon dag.. Men den afrikanska dansen har jag testat, men inte på F&S. verkligen kul!! Bara ovan att vara barfota, gjorde lite ont i fötterna men det var såååå kul! Du måste testa den. :)

Kram

2010-02-10 @ 11:58:21
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Åsa

Vill vill skriva också .. .dansa birkar vara KUL skulle jag tro... hmm börjar blir sugen också S Brukar du tittar vad heter dance borta röv på program dom mulligt som kämpar tränar och dansa och gå ner vikt ? WOWAAAAAAAAAAH tror visa lördag.... jag missa förre gång ... KRAMIS

2010-02-11 @ 04:39:22
URL: http://smilesmilesmile.blogg.se/
Postat av: Simone

Härlig.. Jag vill också prova.. Vilken tid!!??Kram:)

2010-02-11 @ 11:09:17
Postat av: Addie

Simone: Om du menar danspasset så börjar den kl 18.15 på tisdag och jag ska dit så kom gärna dit du med och ni andra som vill testa..

2010-02-11 @ 17:01:49
URL: http://addiswa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0