IKEA med töserna

Jag lovade stortösen Annie  att vi ska ordna hennes rum under sportlovet. Jag har varit dålig på att satsa och göra det riktigt fint i hennes rum. Hon har inte klagat på de åren som gått för hennes rum har varit så himla enkelt i flera år. Tack Annie för tålamodet och nu förtjänar du att ha finare rum.


Mellan tösen Tina är den som gärna inreder sitt rum och vet vad hon vill och har för smak. Hon kollar på olika inredningar och säger till oss vad vi borde ha hemma. Jag har som tidigare sagt att jag inte är en som inreder i vårt hem för jag kan helt enkelt inte eller tycker bara det är svårt. Det är liksom inte min starka sida så mitt hem har varit som det är och det är helt enkelt.

Men nu tycker jag att Annie förtjänar att få inreda sitt rum och vem var det som gav henne råd och tips? självklart lillsyrran Tina. Det var mysigt att se töserna mina diskutera vad som är viktigare nu att köpa och vad man kan köpa senare. Bjuder på bilder på vår dag

     
Bild: Addie, Tina och Annie

 

       

Bilder: IKEA

Channie köpte hylla, låda, spegel, filt och klädhängare som visst är populär bland ungdomar i dag. Man ska hänga kläderna och inte i en garderob eller så.


     

Man förundras över hur billigt det egentligen är att handla på IKEA. Det blev inte så dyrt som man trodde och man köpte ju rätt mycket till tösen min. Ett måste är alltid att köpa korv med bröd och det är ju så gott med glass efteråt. Det blev lite tungt att bära sakerna och här ser ni på sista bilden då Tina drar på platspåsen haha!.


Så här glad blev Channie. Det är den här klädhängaren som ska vara och inte någon garderob. Intressant tycker jag och nu ska det bli spännande att se hur rummet kommer se ut sen för just nu håller Annie på med sitt rum tillsammans med lillsyrran Tina.


Lovar att ta en bild sen när rummet är klar!


Tack mina älsklingar för en fin dag med er två

 

 


Kommentarer
Postat av: Camilla

det var visst inte bara jag som var på Ikea idag, köpte två fåtöljer, 4 matstolar och två nattbord... Bara typ 8 bokhyllor kvar att köpa sen! KRAM

2010-02-21 @ 21:21:16
URL: http://rainred.blogg.se/
Postat av: Carolina

Jag är så sugen på att åka till IKEA men kan inte pga ekonomi. :( Vänta tills jag har råd så jag åker dit. Alltid roligt att åka dit.ler

Kram

2010-02-22 @ 09:13:19
URL: http://caromira.blogg.se/
Postat av: Ingela

Alla åkte visst till IKEA i går ;) Vi skulle "bara" köpa rullgardin till Nicole men kom hem med så mycket mer... Fattar inte vart allt kom i från ;)



Kram puss

2010-02-22 @ 11:58:17
Postat av: Anonym

Jag älskar IKEA för det finns allt vad jag behöver hemma!! Det var rent tur att bilden togs för flickorna kände bebisens spark och började luktade sig fram på min mage! Ja, det har jag funderat att göra det!



Annars längtar jag att bebisen ska komma ut...åtta dagar kvar..puh..är väldigt trött och tjock!!



Kram Di

2010-02-23 @ 15:25:24
URL: http://andijo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0