Min kära o viktiga öga..

Gårdagens besök hos vårdcentralen gick bra. Fick vänta rätt länge så jag missade lektionen jag skulle ha på virginska, men tyckte det var viktigt att kolla upp min öga då jag hade så ont.

Jag fick först träffa distriktsyster som var så osäker då hon tyckte det såg rätt hemskt ut. Hon bestämde att prata med en annan person som tidigare jobbat hos ögonkliniken. Det tog jätte lång tid och jaag fick sitta och vänta och konstigt nog så kom inte den andre läkaren för att kolla.

Sen kom hon tillbaka och sa att jag ska få träffa en läkare som kan kolla och ge mer bedömning. Fick träffa Dr. Wentzel som är min och barnens läkare så det kändes bra då man tidigare har träffats ett antal gånger. Han gick igenom noga, frågade, testade, ville jag skulle testa bokstäverna för att se om jag kunde se. Kollade ögat flera gånger med en liten lampa.

Eftersom jag såg bättre och bättre så klarade jag se bokstäverna. Jag känner fortfarande öm i ögat men efter noga koll så sa han att jag hade fått en riktigt resjäl blåtmärke. Flesta brukar få det på ögonlocket och utanför, men jag fick just i ögat och det är som en riktig blåmärke där. Så det var inget att oroa sig för och att jag kan ta det lite lugnt och med tiden försvinner såret.

PHU skönt...

Men tog jag det lugnt?

Nä för jag hade nästan direkt möte på Birgittaskolan om Örebro2010 och sen stack jag hem och handlade lite mat och förberedde lite och sen till sist på tjejmiddag hos M och det var jätte kul.

Nu är det lördag förmiddag och om en stund ska jag iväg till Å5 i ovädret och vara årsmötetssekreterare!.

Jag undrar om mötet blir av det är ju helt sjukt väder ute och jag som bara vill vara inne och slippa gå ut, men har ju inget val!!!!..

Hoppas hoppas man får sms snart att mötet är inställt. Fick sms i går från en som var hemma i Göteborg och han skulle nämligen åka på morgonen till Örebro för att vara med på mötet, men såg nu att flera tåg ställdes in och inga bussar ersättes.. Ska bli intressant att se hur många som kommer.

Ha en fin lördag..


Kommentarer
Postat av: Fia

Vad skönt att det inte var något allvarligt med ögat. men det var obehagligt! Du borde egentligen vila dina ögon idag och vara hemma och mysa istället. Suck, hemskt oväder vi fått idag, hoppas det lugnar sig snart och hit med våren istället!! :)



KRAMM!!

2010-02-20 @ 10:16:35
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: cina

Ja för att inte stressa upp dig eller göra mycket idag är det bra om du vilar för ögonen.Men du måste blinka eller vrida för att titta där eller upp eller ner eller vänster då är det lite motion för ögan, som får läka förstiktigt på ett smidig sätt.

Ja Idag ska Martins son Lukas till Stockholm, man börjar undra också om tågkommunikationen fungerar idag i ovädret!! Det är himmel hemskt ute där faktiskt.

En vän skulle komma idag från Vänersborg men inställde och se om det blir bättre väder i morgon. Ack ack..!!

Kramen!!

2010-02-20 @ 10:36:58
URL: http://mimmimussepigg.blogg.se/
Postat av: Tine

Jisses Addie, ja du är social sjuk som du sade t mig ;) Vill umgås! haha.. så det är nog en liten anledning till du drar ut i ovädret! hihi..

jag kommer inte t årsmötet pga ovädret - det är jue klass 2 varning så man ska inte ge sig ut te vägarna.. Hoppas att mötet går bra.

O VILA din VIKTIGA öga! :)

2010-02-20 @ 11:34:54
URL: http://minds.blogg.se/
Postat av: mallan

Har också Dr.wentzel, en bra läkare ;)

2010-02-20 @ 20:04:41
URL: http://fabriksflugan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0