Tina och hennes Sony Ericsson

Här är Tina med sin barndomsvän Isabella



Jag vet att mobiler inte har något liv i sig och inga känslor men jag måste kalla mobilen " 9 kattliv".

Tina har haft tur flera gånger med sin mobil och jag fattar fortfarande inte att hon lyckas få sin mobil tillbaka.

På bilden kan ni ju se att så där tar ju dagens ungdomar bilder med sin mobil och det är så att Tina gör det ofta och jag hittade just den här bilden på Tina och barndomsvännen Isabella för det var just då det hände att Tina var hos henne i Leksand innan de skulle till teckenspråkslägret som var i januari.

Bella och Tina gick ut på promenad med Bellas hund och av någon anledning så sprang de hem bara för att två gubbar gick bakom dom och att de hade hund med så man undrar lite varför de sprang, men nåväl tonåringar inbillar sig ibland.

De upptäckte senare att Tina hade tappat sin mobil och de fick leta och gå samma väg som de gick och även försökte de ringa och inget ljud hördes. Det var mycket kallt och mycket snö så nog hade hon tappat den för alltid.

Jag försökte ringa till polisen i Leksand för att höra om någon lämnat mobilen och så fick man spärra sms kortet.

För någon vecka sen ringde min kära vän Maria (Bellas mamma) och sa att en kvinna hittade mobilen och att hon hade lagt den på ett träd där den låg med hopp om att någon skulle hitta den, men hon upptäckte dagar senare att mobilen var kvar. Det var verkligen kallt ute och flera minus grader så inte i vår vildaste fantasi skulle mobilen funka, men efter några dagar fick Maria mobilen av kvinnan och testade och den FUNKADE WOW!!.

I dag mötte jag upp vännen Jonny som varit i Leksand och fick mobilen av honom och nu är Tina så glad över att få mobilen tillbaka. Hon har inte haft någon mobil på nästan en månad.

Nu hoppas jag att hon tar vara på sin Sony Ericsson för vem vet om man inte får tillbaka mobilen nästa gång!!!

Kommentarer
Postat av: Tine

Tina upp i dagen - hon o hennes mobiler - långa historier finnes! :o Haha.. Kram

2010-02-14 @ 20:30:24
URL: http://minds.blogg.se/
Postat av: Maria

Kära Addie, Äntligen tills slut med att mobil lyckas att få komma fram till Örebro efter en vecka så slipper vi vara rädd om paket går försvann via posten. Själv förstår jag inte hur mobil klarar sig med så kallt ute och snöö men det var så tur att kvinnan la den i träd så flickorna kan hitta den men men det hjälpte inte, så kvinnan tog hem och avvakta tills hon hittar oss var vi bor.. hurra hurra tills slut blir lyckligt med mobil finns hos er nu :) kramm

2010-02-14 @ 20:42:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0