Lilleman Nick sjuk likaså Tina

Nu härjar det sjukstuga hemma. I går var Tina hemma från skolan och kände sig inte riktigt bra. I natt vaknade jag av att Nick väckte mig och vips så kräktes han. Tyckte synd om lilleman och sen på morgonen var han så törstig och ville ha vatten och gick till köket med mig och när han drack och ville på toa så kräktes han igen och det var så jobbigt för honom.

I min skalle snurrade det och jag pratade med mig själv

- Jag kan ju inte stanna hemma för jag måste JOBBA
- Äsch vabba och stanna med lilleman
- Det går inte för jag måste göra de sista grejjerna innan jag slutar
- Kolla om Tina mår bra eller fortfarande känner sig dålig för att stanna hemma

Kollade med Tina som hade huvudvärk och hon åtog sig att ta hand om lillebror så att jag kunde åka iväg och jobba.

Väl på jobbet kunde jag tyvärr inte slappna av och hade så dålig samvete och tänkte hela tiden

Tänk om Nick blir sämre

Kollade upp med Tina senare som sen sa att Nick är ok och ej kräkt något sen jag åkte iväg.

Min chef lät mig åka hem direkt efter fikat för hon förstod att jag var orolig och dessutom hade jag avslutat allt och tycker det var helt ok.

Väl hemma så fick man se Nick som sov och inte var så pigg



Han vaknade precis när jag tog kort på honom.

Jag hoppas innerligen att resten av oss slipper bli sjuka så nu får vi se vad som händer de närmaste dagarna.




Kommentarer
Postat av: Iréne Thalin

kryyya på ungarna, än så länge har det varit lugnt här peppar peppar men det kommer ju perioder då liksom ALLT händer på en gång.



Hoppas verkligen det löser sig med jobb också och att snön försvinner i Örebro.. ;) Menar liksom att snön gärna får stanna i Sthlm hehe, =)

2010-01-28 @ 21:38:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0