Skönt att kylan släpper...

God morgon på er mina kära bloggläsare! Det är tidig morgon och snart ska jag väcka grabbarna. Hade en sådan lust att skriva ett inlägg innan jag väcker killarna och fixar frukost och sen till slut tar killarna till skola och dagis.
Helgen var bra och jag är nöjd och det är först nu som dagarna kommer att bli normalt och jag är glad att flickorna äntligen la sig tidig inför skolstarten. De har faktiskt varit vakna sena nätter och ofta lagt sig efter kl 3 på natten. Jag hoppas att de lägger sig tidig i veckan nu så att de ska orka med skolarbete.

Jag tycker det ska bli skönt att


Bild: google

kylan släpper nu och att vi slipper ha så kallt ute och jag tycker det har varit jobbigt. Jag fasar över vad jag får för elräkning sen för vi har ju varit tvungna att höja den rätt mycket för våra rum var rätt kallt och vi frös ofta.

Lilleman Nick är känslig mot kylan och han har alltid som liten haft problem med eksem. Vi har haft  mildare väder på vintern och då har hans eksem varit okej, men den här gången var det jätte jobbigt för Nick.





Han kan också klia sönder huden vilket gör att jag måste ha koll på honom och se till att hans naglar inte är långa. 



 kylan lamslog oss alla, men den lamslog nog vår lilleman som värst. Eksemet kom överallt, på benet som ni ser och även runt hans handled och då kliar han så mycket att det blir så mycket sår. Han har två olika salva mot eksemet och en hudlotion som gör att eksemet lindras, men eftersom kylan var extremt så funkade det inte så bra.

Nick måste ha långkalsonger och varma sockor och bra vantar så att inte det blir för kallt för honom. Han frågade i går kväll och undrade när det ska sluta vara så kallt ute som det är och jag sa att det ska bli bättre nu och varmare.

Han såg lättnad ut efteråt och jag förstår min lilleman

Puss på dig min söta Nick


Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag har också lite eksem på vintern, jag tyckte att det blev värre när man skulle använda långkalsonger. jag använder essex, den feta krämen och den fungerar bra på mig!

Kram och ha en skön vecka!

2010-01-11 @ 09:15:54
URL: http://rainred.blogg.se/
Postat av: Fia

Jobbigt med kyla! Men skönt att det ska bli mildare väder nu snart igen, hoppas inte det blir så här kallt igen. Hugo får oxå eksen, men inte lika mycket som din Nick. Jobbigt.



Jaa, nu snart ska jag ut i kylan för att göra ärenden, måste ha på mig termosbyxor, så mycket fryser jag. Usch. kram!

2010-01-11 @ 10:07:46
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: L J

precis som camilla tål inte min dotter josefin varmare då kliar det ännu mer. man får istället smörja oftare.. kram

2010-01-11 @ 11:13:45
Postat av: Åsa

USCH jag vet hur det känner fär min äldre dotter julia har fått också men annan plats och jag fick alltid hjälpa smörje men nu bättre bätte bara hon sköta sig bra med kläder och så .. .JOBBIGT.. kram om din lillen.....

2010-01-11 @ 18:56:36
URL: http://smilesmilesmile.blogg.se/
Postat av: Pea

Jobbig med eksem vet jag!.. Benjamin har också problem med eksem, han kilade sönder huden.. Han brukade få problem under sommaren, pga för varmt... men sen har det blivit bättre och nu under vintern kilar han så mycket.... :(

2010-01-11 @ 23:05:25
URL: http://artan.blogg.se/
Postat av: Ingela

Stackare, det ÄR jobbigt vet ju själv med min tös. Bara o kämpa på med o smörja smörja puh. Jobbigt...

2010-01-12 @ 13:09:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0