Fyndat...

Jag har nu kollat bilder i kameran och hittat några att blogga om och folks, ibland kan man ha bloggtorka eller hur haha!. 

Kul att höra att du tycker jag ska blogga om mina tapeter och bordet, Malin. I mina ögon tycker jag att jag bor himla enkelt och så har det alltid varit för min del och det är ju för att jag är så himla osäker men det viktigast av allt är ju att man trivs att bo hemma och här är det mycket harmoni - kärlek, skratt och lycka i familjen och det betyder allt för mig. 

För några dagar sen var jag på stan och kollade läget eftersom man inte är där så ofta som förut. Gick in till en affär på krämaren och det verkar som om den här affären låter folk sälja sina varor billigt. Tycker det alltid är något nytt och aldrig samma ägare så det är väl så att de byter och låter folk som har små företag att sälja sina saker. 

Jag hittade två fina vas


Den fina duken hittade jag faktiskt ute och den låg utanför en restaurang. Först tänkte jag att någon hämtar den, men sen låg den där i hela två veckor orörd och det snöade och det var iskallt ute. En dag när jag gick förbi för att lämna Colin och sen gå hem så bestämde jag plötsligt att ta duken. Det var jätte kallt ute och den var som en isblock så tänk er hur knasig jag såg ut när jag gick hem med någon konstig grej!. 

Jag tvättade duken och insåg att den var jätte fin och himla fin färg. En av min favorit färg och så testade jag med att lägga den på matbordet i vardagsrummet. Duken lyste upp hela vardagsrummet och nu var jag helfrälst i färgen. Jag hoppas hitta samma färg eller ungefär samma till soffbordet och sen gardiner och små kuddar till soffan. Hoppas jag hittar någonstans så om ni har tips på affärer och var så blir jag glad.


Vasen fyndade jag för 20kr styck och tyckte den var så fin. Funderade lite först på vad man kan använda den till och kom på att man kan ha gaffel och kniv i vasen. Testade och tyckte det blev fint att ha på bordet i vardagsrummet och så är det enkelt när man dukar fram och sen tar gaffel och kniv. 

Vi har köksbord i köket, men där sitter flickorna mina lite mer och gör sina läxor. Tycker det är mysigt att sitta i vardagsrummet och bordet är ju rätt stor. 

Ha en fin dag!

Kommentarer
Postat av: Iréne Thalin

Ahhh, turkos har vi här också. En underbar och behaglig färg man mår bra av! Fina vaser och jättefin duk!!! Jättefint! =)



take Care!

2010-03-04 @ 09:48:51
Postat av: Rosi

Jätte fin färg .turkos är så fin och klar färg.. så tur att du tog upp den. annars hamn den i sop hög där utanför kumla.. ha så fin dag .. kram

2010-03-04 @ 14:07:55
URL: http://strandbergljung.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej!



Det är så praktiskt att ha 2 bord! Det har jag också. Kram Lili

2010-03-04 @ 18:40:55
Postat av: Ingela

Jättefint, gillar den färgen själv man blir så glad av den! Kraaam puss ha skön helg

2010-03-05 @ 07:56:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0