Barnens hörna!

Killarna mina har länge tjatat om att få följa med och vara i lekrummet under tiden när jag tränar någon pass hos friskis&svettis. I dag tog jag med pojkarna mina och innan hade jag en lång samtal med dom att de måste sitta i lekrummet och inte springa upp och ner eller störa andra. Jag tänkte mest på Nick som har svårt att sitta still, men jag måste ju ge honom en chans likaså storebror.

De var så lyckliga att få följa med och vi cyklade alla tre dit eftersom de ville så gärna cykla. Jag var nervös innan för jag oroade mig att de skulle störa och ställa till det.

Vi kom fram och gick ner till lekrummet

         

Det fanns inte så mycket saker i lekhörnan. Mest var det för små barn men inte i mina pojkars ålder och så funkade inte DVD:n eller videon så jag kände på mig att killarna kommer bli rastlösa efter en halv timme eller så. Det fanns  böcker och bilar och lite annat och jag sa till killarna att de får ha tålamod och försöka leka och kolla böcker.


Bröderna Stenström



Här tittar Colin intressant på hur det är att träna medelpass. Han försökte en tid att härma dom men gav upp lika fort.

Colin och Nick tappade tyvärr tålamodet mot slutet och de började bråka och gnälla och var lite störande så jag fick flera gånger påminna dom vad de hade lovat. Mot slutet gick de in och tittade på när jag tränade och de tyckte det var kul, men började klaga lite om att de ville hem och att lekhörnan var tråkig.

Men trots allt gick det bra och jag var nöjd som fick genomföra danspasset.

Har mailat till ansvariga om att de behöver lite bättre saker till lite äldre barn och att de måste se till att deras tv fungerar så att man kan låta barn titta på tv under tiden.

Kommentarer
Postat av: L J

sant, det behövdes en del nya där.. inte lätt attvara ensam med barnen o vill träna.

samma med mig men jag glömmer alltid påminna dom så jag glömt allt..

hoppas nu att dom fixar till hörnan snart.

kram

2010-05-05 @ 15:28:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0