...



Fredagens firande för teckenspråksdag gick utmärkt och folk hade trevligt och auktionen var en succe.

Lördagen började härligt med strålande väder och jag hade Rhia hos mig och vi hade så trevligt ute på gården. Rhia som jag ser henne som Shirley Temple sken som solen och plockade blommor och var så himla glad det var en härlig stund när vi satt på gräsmattan. Vi planerade att gå till Svampen eller stan och göra något kul tillsammans.

Rhia ville gunga och hon fick göra det som hon brukar och hon var på pigg humör och gungade högt. Hon ville säga något och försökte teckna, men jag sa att hon måste hålla för annars ramlar hon ner och hon höll och gungade så otroligt högt - av någon anledning när hon var som högst uppe så såg hon något och med hennes ansiktryck med förvånnande min och munnen öppet så släppte hon ena handen och ville säga något - det gick blixtsnabbt och vips var hon nere på marken och jag förstod att hon hade skadat sig för hon skrek och grät hysteriskt.

Kontaktade Rhias mamma och vi åkte till akuten och där var vi i flera timmar och fick besked att hennes armbåge gått av. När läkaren talade om det så fick jag skuldkänslor och grät och kände att det var mitt fel. Det gjorde ont i själen och Rebeka var lika ledsen också och jag bad om förlåtelse flera gånger för att Rhia skadat sig.

Rebeka o tolken försökte få mig att fatta att det inte var mitt fel och att sånt händer och det händer så lätt med barn och att sånt olyckshändelse inte kan undvikas, men jag hade ändå så svårt att å bort skuldkänslan och mådde så dåligt resten av dagen. Stannade fram tills Rhia skulle opereras sen efteråt gick jag med min tös, Tina och åt med R och J. Tösen Tina kom också tidigare för hon ville också visa sin stöd för Rhia och det kändes bra.

På kvällen hyrde Tina och jag film för att försöka glömma allt, men jag hade svårt att koncentrera mig och tänkte på Rhia hela tiden och även på hennes mamma.

Söndagen var inte det bästa - var ledsen för det mesta och mådde så dåligt och ville bara ligga och titta på tv och göra INGENTING - sket i allt och lät det bli en liten röra hemma hos mig för jag orkade knappast fixa något. Så jag låg på soffan och sov, tittade på tv, åt inget och var så nere.

Hälsade på Rhia senare och då mådde jag mycket bättre för Rhia var sig lik, så glad och sprallig och busade som vi brukar göra. Fin pratstund med R och J och det kändes bra och jag är glad att jag fick komma och hälsa på en stund. Fick kram av Rhia flera gånger och på något sätt har vänskapen mellan Rhia och mig stärkt på ett så speciellt sätt och hon gjorde mig så glad. Även känner jag en så fin relation med R och J också och jag är glad att jag har dom som mina vänner - de betyder också mycket för mig  - Tack för att ni finns.

Sitter hemma och känner mig mycket bättre och själen i mig är gladare.

Kram på er tre

Kommentarer
Postat av: Karola

Åh skönt att du mår lite bättre när du träffade Rhia.. Och det e oxå skönt att hon är sig själv som hon var innan :) kram

2010-05-16 @ 22:42:58
URL: http://www.pololuka.se
Postat av: Mona

Åh, det är absolut inte ditt fel!

Lea brukar också släppa för att teckna men jag säger åt ofta men ja förvånar mig inte om en dag händer ngt. Det kanske händer döva ofta ;) haha pga teckenspråk behöver händer som brde hålla i gungan :) Ja, Rhianna är en HÄRLIG tös... kram!

2010-05-17 @ 07:01:31
URL: http://zharmy.blogg.se/
Postat av: Maria J

Åhh vad skönt det har släppt lite nu efter du har fått träffa R. Det är inte ditt eget fel. Barnen skadar ju sig lite när de inte vet att de ska hålla eller så! Skönt! Lycka till idag! KRAM

2010-05-17 @ 07:36:03
Postat av: Tine

Tack för att du kan förstå att du är speciell för Rhia och att det inte var ditt fel! Gjorde så ont i mig när du berättade för mig och jag försökte få dej att inse att det inte var ditt fel och att det är så lätt hänt! Phu, datorn e inte alltid bra, jag ville bara ta dej i min famn och krama om dej igår! Puzz vänenn och LYCKA TILL med ett stor spark i baken idag!! Mezza mig när du vet!! Puzz

2010-05-17 @ 08:49:55
URL: http://cerine.bloggplatsen.se
Postat av: Jinna

Kan helt och hållet förstå att du har haft skuldkänslor, det är normalt när det händer något som detta, speciellt med någons barn. Men trots skuldkänslorna, är det fint av dig att visa att du har samvete. Även om det inte ens är ditt fel egentligen. Du är mer fin människa än du själv tror. :) Hoppas att sthlmresan gått bra, förresten!

2010-05-17 @ 22:05:34
URL: http://www.jinna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0