Lugn och fin dag på min speciella dag!

Dagen var fin och det var en helt vanlig dag faktiskt för jag hade tvätt tid så dagen gick åt att tvätta kläder och sen vika allt. Sen har man slappat och legat på soffan o kolla tv samt tagit det lugnt och det var riktigt skönt.

Fina Elin kom förbi och gav mig en bok och kram. Boken som vi pratat om flera gånger - en bok som heter  " Konsten att säga nej med gott samvete" av Jesper Juul. Tack söta du för boken och jag lovar att jag ska läsa den.

Många vet att jag har svårt att säga nej och att jag vill ställa upp mycket, men det finns stunder då man har allt för mycket att göra och då blir man ofta trött eller gör inte ett bra arbete. MEN jag har lärt mig att säga nej nu på sista tiden och det känns bra och man mår bättre och jag vågar också be andra om att ta hand om det när det är för mycket för min del.

Dagen var fin som sagt och jag vilade och slappade efter jag fixat kläderna sen var det totalt förbjudet att gå in till köket för Channie skulle fixa middag och födelsedagsmiddan resulterade i att hon gjorde en jätte god mat

Det blev alltså

Fetaostpaj med soltorkade tomater i, klyftpotatis med kycklingbitar, sallad, fetaröra och vitlöksbröd.

Det var gudomligt gott så gott och jag blev väldigt imponerad på Channie som fixade allt helt själv. Fick ju inte ens gå in i köket och när vi åt så sa jag till tösen:

Nu kan jag vara lugn och vet nu att du kan fixa mat den dagen då du flyttar ut och bor ensam.

Tack även till Tina, Colin och Nick för att ni gjorde dagen så fint och tack för att ni alla 4 kom och sjöng för mig i köket när jag surfade och ni släkte lampan och kom med ljus och present. Ni betyder så mycket för mig och jag älskar er så innerligen mycket.

Puss från mamma


Kommentarer
Postat av: Camilla

Grattis!!!

Kram

2010-11-14 @ 21:54:34
URL: http://rainred.blogg.se/
Postat av: Iréne Thalin

Grattis på din födelsedag, roligt att barnen uppvaktat dig så fint.



Från mig, Joakim och drällhögen hemma

2010-11-14 @ 21:58:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0