Härlig dag med två väninnor!

 

I morse vaknade jag tidigt och jag önskade innerligen att jag kunde sova igen, men nix jag var för pigg trots att klockan var 6!!!.. Tog det lugnt och surfade och fixade lite ditt och datt.

 

Halv tio stack jag till stan för att möta upp Pernilla och Malin med söta Ebba för att kolla lite runt på Loppis som det var i Nikolais församlingshem. Fyndade ett par skor och lite kläder till killarna mina och det var inte så lätt att hitta för man såg massa små barnkläder. Under tiden då jag kollade på kläderna så insåg jag att mina killar har ju verkligen blivit stora och det var ju inte länge sen de var så små.

 

Både Pernilla och Malin fyndade kläder och saker och när vi var klara så gick vi ut nöjda med ett glatt leende på läpparna. Vi bestämde oss att fika på Expresso House och det var hur trevligt som helst och satt och snackade om allt mellan himmel och jord. Därefter gick vi runt lite och kollade lite i affärer och jag såg äntligen till att köpa två träningsskor till mina grabbar som behöver det inomhus eftersom de spelar basket och fotboll.

 

Solen sken strålande idag och man gick hem glad och nöjd och jag vill tacka Pernilla och Malin för en underbar dag och det hoppas jag att vi gör om igen.

 

Bjuder bilder från dagens bravader – bilderna kommer från min mobil så bilderna är inte så perfekta men vem bryr sig när man haft en underbar dag.

  



Söta Ebba som blivit så stor för sist jag såg henne var hon bara 2-3 månader. Underbara ögonfärg och en härlig leende som lätt smittar av skratt.

God bröd med lite gott tillhörighet och blåbärspaj med Moccha Late var inte så dumt - det var supergott!.



Fina Malin och hennes söta dotter. Ebba. Kul att ses och det var ju evigheter sen vi gjorde det. Snart ses vi igen och har trevlig tjejkväll med några tjejer och jag längtar.



På loppis fyndade jag de här skorna till Nick och skorna var helt oanvända och kostade bara 50 kronor så man gjorde ett bra klippt.

Den här träningsjackan köpte jag till Colin för 10kr och sen köpte jag några träningskläder till och för allt jag köpte betalade jag 100kr och det var ju perfekt. Måste ta och gå på loppis lite oftare nu när man har två killar som båda inte har samma storlek längre!.




Till middagen gjorde jag tacopaj och barnen gillade det och snart ska man fixa lite mys och kolla någon film på tv. Vi ska också tända ljus och jag älskar hösten och när det är mörkt ute så att man kan mysa med barnen och att alla ljus som tänds bara lyser och då känner man sig varm inombords och bara njuter för stunden.

Trevlig lördag!


Kommentarer
Postat av: Malin

Åh, vad fint du skrev om den underbara dagen D igår! Ebba såg riktigt cool ut i bilden tillsammans med mig. :) Det var så roligt att vara med er tjejer som har lätt för att skratta. Sportskorna som du köpte på Barnloppisen ser hur nya och tuffa ut som helst. Ebba har lekt länge med några av sina nya leksaker idag. Har tvättat klart alla babykläder. Ha en fin vecka! Så ses vi på lördag! :-) Vi hörs innan dess! Kramm

2010-10-10 @ 21:31:46
URL: http://steneborg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0