Mys stund!

Mys stund mellan storasyster och lillebror. Här läser Colin en bok för Tina.



Olas bok är en enkel och lätt läst bok som han nu läser och lär sig på skolan. Varje vecka har han läxa och nu ville han göra klart läxan och satt tillsammans med Tina för att läsa för henne. Det har underlättat för mig att låta Colin få läsa boken med Channie eller Athina för att hjälpa honom om han säger fel eller så och det känns bra att han får den hjälp som han behöver eftersom jag inte hör så bra.

Colin ville göra sin läxa klart fast läxan var tills på onsdag så nu slipper han tänka på det, men kommer att få träna lite kvällen innan ifall han glömt vad det handlar om.

Älskar att se mina barn så fina tillsammans och just den mys stund de hade - det är inte ofta man får se det.


Kommentarer
Postat av: Fia

mysigt. :) Edwin har också börjat läsa, kul är det. Han får läsa med sin lärare i skolan en gång i veckan och det har fungerat bra. Det positiva med bokläsningen är att han även lär sig nya tecken. :)

hoppas Colin haft kul på discot. :)

kram

2010-10-01 @ 21:30:11
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: anna

åh herregud. Den hade jag helt glömt bort. Den boken hade jag också när jag var liten. börjar bli en stund sen det.. :)

2010-10-02 @ 02:20:46
URL: http://nusselitn.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0