2 olika bilder på mig, en förändring som sakta går åt rätt håll!

Jag går sakta mot mina mål och börjar nu se förändring hos mig, men jag ska ärligt säga att jag tycker det inte är lätt att kämpa på även om jag är positiv och peppad. I bland finns det stunder då jag tycker det är så orättvis när andra kan gå ner i vikt så lätt eller inte ens behöver tänka på vikten. Jag måste jämt tänka på min vikt och vad jag äter för jag har noll metabolisim som söndrar mitt fett o allt. Oavsett vad jag äter så går vågen upp på momangen, men om jag har koll och motionerar så går det bra.


Det är först nu som det verkligen funkar och jag kämpar på, men visst finns det stunder då jag önskade så att man slapp tänka på det här.Jag är stolt över mig och jag vill vara den jag är nu och jag vet att jag håller kvar och har en bit kvar att nå min viktmål!.


Det jag behöver träna på är att våga köpa mindre storlek och tyvärr är det så att jag inte klarar det för jag är rädd, jag är rädd att det inte ska passa mig eller köper jag det kanske jag bara kan använda plaggen en gång och sen inte kunna ha den igen. Ja, jag måste arbeta med min självkänsla och våga - våga köpa storlek M eller S. Mina mentorer säger att jag måste visa min figur och inte klä mig i tält som de kallar vissa av mina kläder som jag har på, men ja jag lovar arbeta på det och med tiden tror jag att det kommer att gå bra!





Före


Efter

Kommentarer
Postat av: Ullis

Bra jobbat Addie!!Du är så fiin!!

2011-08-10 @ 19:32:37
URL: http://allmogen.blogg.se/
Postat av: Linnea

Woooww, vilken skillnad, det e faktiskt snyggt på dig o ja det stämmer, du ska visa mer än vad du törs.. :-) tro mig..jag e ej bättre själv men... Jättefint måste jag säga! kram!

2011-08-10 @ 19:37:14
Postat av: piggelin

JÄTTEFIN du är!:) Heja,heja!! kraaaam!

2011-08-10 @ 19:39:35
Postat av: Malin Larsson

SÅ FINT!!! forsätta med det!!!! Kram!

2011-08-10 @ 19:47:19
Postat av: Helene Lundberg

Hej! Oj du är så fin. Du är inte ensam om det med vikten. Jag har oxå kämpat på att gå ner i vikten, men det är bara upp hela tiden trots jag försökte gå ner. Det enda är att jag behöver nån som puffar mig. :-) Det var många år sen jag vägde 72 kg sist var 10 år sen. Idag fy fan mkt vikt. :-) Det får jag kämpa på.. Ja det stämmer att jag vågar inte heller att visa upp mina mage när jag vill ha typ en snygg smal blus eller damshirt men jag köpte en extra storlek än vad det enligt min storlek. Du är duktigt att kämpa på. Gör du det så gör jag det.

:-) Det ska jag försöka oxå göra det. Kram

2011-08-10 @ 20:21:08
Postat av: Bim

Hej Jättefin och fortsäätt med det du nu gör och kämpar på. Jag behöver också gå ner med ca 5 kg på vikten, men tar tid som jag tänker försöka motionera mig mer dvs promenader och gärna gympa och äta lite mer grönt till och mindre bröd/pasta på måltider ;) Men lätt att prata än att göra det i verklighet, men vår inre vilja och motivation måste komma fram först för att komma fram till resultat.



Lycka till i fortsättningen och peppa på!



Kram Bim

2011-08-10 @ 21:37:16
Postat av: Karine

Bravo! Minns den gången när du första gången provade ett plagg i mindre storlek än vad du brukade ha, i Vadstena, då var du verkligen glad och log stort. Det utstrålade om dig! :) Är glad för din skull att du lyckats hittills fast det varit kämpigt. Hejar på dig i fortsättningen :) Kram

2011-08-10 @ 21:49:33
URL: http://meyouus.blogg.se/
Postat av: Tine

Haha, Jag skrattade när du skrev detta med mentorer - förstår verkligen med feg våga ta steget... så e de i början, sen blir du van och njuter av att våga! Tro mig ;) Puzz och du - du är jättefin nu!!!

2011-08-11 @ 09:35:38
Postat av: Åsa

wowah du är skitduktig..... kämpar på!!!!!! Klappar händerna ... upp med tumme <3

2011-08-13 @ 07:10:14
URL: http://smilesmilesmile.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0