Ibland är det bra att få tips på enkla rätter!



Peter tipsade om att man kan göra en enkel lunch till barnen och att det är ofta så att barnen älskar det. Även vi vuxna tycker om det och det gjorde jag när jag åt hos honom som enkel lunch. Har aldrig tänkt på att man kan ta en macka och göra hål och sen  steka med ägg i mitten och låta mackan stekas på båda sidorna och krydda med grillkrydda. (Använd olivolja för smaken blir bättre)




När det är klar så häller man ketchup och brer över mackan och jag lovar - det är gudomligt god. Killarna älskade det och Nick som älskar mat ville ha en fjärde, men jag sa nej och då fick man svar med sur min:


Du är världens dumaste mamma!


Det är så enkelt och det är så gott och det är bra att äta det till lunch eller kanske lite senare på kvällen som kvällsmål!. 

Jag lovar er att barnen kommer att älska mackan lika mycket som ni vuxna gör. 


Smaklig måltid!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Japp det kalas ökenmackor om jag minns min sambo brukar göra själv när han bodde ensam det är pi gött o enkelt.. stämmer bra :)

2011-08-13 @ 07:06:19
URL: http://smilesmilesmile.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0