Kryssning


Bild: Google

Jag har länge kännt att jag inte gjort så mycket roligheter med barnen. Jobbet, föreningsliv och mycket annat har prioriteras och det finns stunder då jag har dålig samvete för det. Mina flickor får passa lillebröderna minst 2 gånger i veckan för att jag har möte och jag är dom evig tacksam för det.

Det har varit en ganska tuff höst och efter nyår så har mycket hänt och att jaag har mina älskade grabbar heltid hos mig. De har inte träffat sin pappa sen den 2 januari, men trots allt är de glada, så lugna och harmoniska av sig och det förtjänar de efter allt. De närmaste tiden kommer att bli tufft, men jag tänker positivt och jag gör det för mina barns skull.

Nu är det sportlov och när man har lov så är det en viktig stund då man kan var med barnen. Höstlov, Sportlov och p¨sklov har passerat genom åren som gått och jag har inte haft ork eller tid att fixa något roligt för barnen och jag har ofta dålig samvete för det, men barnen förstår och klagar inte. Påsken är viktig då jag alltid sett till att följa traditionen, men de övriga veckor då man har lov så har man inte gjort som flesta familjer som åker utomlands, sälen eller gör något annat som är roligt för hela familjen.

När vännen Johan berättade att han bokat båtkryssning med familjen och att det var så billigt så ville jag kolla vad det kostar för mig och barnen. Och ja det var så billigt att jag bokade resan och åker tillsammans med Johan och hans familj. Jag kände mig så glad efter att ha bokat och även att jag gjort något bra som mina älskade barn förtjänar. Vi behöver åka bort, koppla av, ha roligt och det kändes så bra.

När jag skulle berätta för ungarna så satt vi i vardagsrummet och ja, jag gestulerade vad vi ska göra och de fick gissa. Försökte vara en bra skådespelare och de lyckades teckna tåg och sen blev det lite stopp - är jag så kass på att visa min kropp hur en båt ser ut??.. Till slut sa jag att vi åker på kryssning och barnen blev glada och de tycker alla det ska bli spännande.

Colin och Yannick frågade hur många dagar det är till tisdag och jag antar att jag får höra den frågan nu de närmaste dagarna!.

Är så glad, så glad och liksom barnen längtar jag att tiden ska gå fort. :0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0