Ett tungt sten fallde ner från min axel!


Bild: Addiswa

Det här är en bild på mina prinsar och på bilden så åker vi buss på väg hem från sommarstugan. Jag gillar bilden för att de leker som om de kör bussen och ja de leker som det är en  naturlig del av deras liv.

Barn är en gåva och de kommer på vår vida jord av olika anledningar, barn har rätt att få vara barn och att få ett trygg liv. Det är inte alla barn som får ett trygg liv, vissa barn får en tuff start i livet, andra barn får uppleva så mycket orättvisor, några barn får uppleva att bo i ett hem där det förekommer mycket våld, men flesta barn får ett bra liv.

Jag som mamma har jobbat och kämpat för att mina 4 barn ska få ett bra liv, gå i en bra skola och att känna sig älskad. Det har inte alltid varit lätt och det har funnit stunder då jag kännt mig totalt misslyckad som mamma, det finns stunder då jag fortfarande känner så, men jag kämpar på och gör så gott det går och jag vet att jag får ett fin stöd från min familj och min omgivning. Hade jag inte det stöden hade jag nog aldrig orkat.

Det senaste tiden har jag kännt en tung sten inom mig, stenen var först lätt, men sen blev den tyngre och tyngre ju mer jag väntade och hoppades på att saker och thing skulle gå bra. Det blev inte bättre då man såg allt mer hur killarna har det, de har det dock bra hos mig men reser de så känner jag alltid en oro inom mig. Hösten var värst för det var inte bra mellan mig och deras far och jag försökte så gott jag kunde, jag ville försöka för pojkarna har rätt att må bra både hos mor och far. Mot slutet av året så insåg jag att det håller inte och jag såg att pojkarna under hösten inte mådde så bra som de ska, de förtjänar att ha det bättre.

Det nya året så beslutade jag något som är tungt - att jag ska ha pojkarna på heltid. Så länge deras pappa inte mår bra så ska de inte vara i en sån miljö  - barn förtjänar inte att vara i en sån miljö som de har i olika samanhang och jag födde inte mina pojkar till en värld där de ska vara och få se mycket som är fel. Jag har lärt mina pojkar om vad som är rätt och fel, jag har lärt mina pojkar om hur och vad man ska göra för att ha ett bra liv - ja ett bra livskvalite och det är det jag vill att de ska ha hos mig.

Jag skriver öppet här för jag vet att det finns många som är i samma sitts som mig med sina barn. Det är vårt ansvar att skydda våra barn och det är det jag gör med mina prinsar - jag skyddar mina för de förtjänar det.

Ett tungt sten fallde ner från min axel och det känns så bra så bra!

Älskar er så mycket  Colin och Yannick!


Kommentarer
Postat av: Fia

Hej!

Det är aldrig lätt när man ska bestämma något angående barn. Du är en jättebra mamma för dina barn, jag ser att de är glada och välmående, det är dig de ska tacka. Jag imponerar dig som tar hand om 4 barn helt själv. Du kommer att klara det här jättebra och du har vänner runt omkring dig.

Hoppas ni får ett fint 2011. Kram!

2011-01-04 @ 16:04:58
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Åsa

KOMIHÅG du är inte dålig mamma utan du är bra mamma till din fina barnen .. alla 4 .. Jag har känt samma som dig när jag bodde ensam med barnen i 10 år det är tuff att sköta ensam med barnen men det har gått bra... Kämpar och tuff men sen blir man alltid glad och stolt över sig själv när barnen är större och större så blir man mer mer glad att man klarade i tuff tid... Du är duktig ska du veta!!! även du har fin släkt vännen runt dig alla stöder dig ... ha det så bäst och kram på dig

2011-01-04 @ 17:32:57
URL: http://smilesmilesmile.blogg.se/
Postat av: pepo

Du gör helt rätt i ditt beslut.jag stödjer dig hundraprocent. Det vet du va? kramar i massooorrr

2011-01-04 @ 19:25:22
Postat av: Tine

Efter allt så gör du helt rätt! Hoppas det fungerar å att allt går bra!

Tänker mkt bakåt själv efter 3 olika frågor av 3 helt oberoende personer (under en enda vecka) kring min egen barndom som fått mig "Fundera rejält"... och känner att du gör helt rätt!

Kram!

2011-01-04 @ 21:37:19
URL: http://cerine.bloggplatsen,.se
Postat av: ms

Det kommer du att klara galant! Annars finns vi andra till om du skulle behöva hjälp! God fortsättning på det nya året! KRAAAMMM

2011-01-05 @ 08:28:23
Postat av: Anna Sofia

Om det känns att något tungt har släppt från axeln, har du gjort rätt. Om det inte hade känts så, hade du inte tagir rätt beslut. Kan inte säga mer än att jag skickar dig en varm tanke med kram.

2011-01-05 @ 17:08:27
URL: http://ljusthemma.blogspot.com
Postat av: Jinna

Jag ser ingen tvekan i det du säger, tycker att du självklart gjort rätt. Det handlar ju om pojkarnas bästa. Och du, du KAN se skillnaden mellan rätt och fel saker, det är ju ett tecken att du är en bra mamma. Du ser skillnaden och känner samvete. Alla mammor gör sina misstag i livet, men blir klokare efter det. Du gör bara ditt bästa, helt enkelt.

2011-01-05 @ 21:36:01
URL: http://www.jinna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0