Nyår med Ira och Mio!

Innan vi skaffade Buster så var det bestämt att jag skulle fira med M och L med några familjer, men när tiden närmade sig och att man hade Buster hemma så var jag lite osäker om Buster skulle klara nyåret.  Vår tidigare hund, Donna var livrädd varje påsk och nyår och man led med henne för hon vägrade gå ut så fort hon hörde smällare. Gud vad man hatar sånt och det är så synd om de djur som blir så vettskrämda. Vill iallafall tacka M och L för att nu bjöd oss och jag hoppas vi firar någon gång i framtiden.

Jag bestämde att fira nyår med Ira och Mio alltså bara hon och jag och våra hundar. Channie och Athina firade med sina respektive kompisar. Det är bara att acceptera att de har blivit stora och jag antar att det blir så i framtiden, men jag hoppas vi firar ihop då och då.

Buster och jag åkte tåg till Stockholm och för honom var det så mycket nytt att han var orolig hela vägen till Stockholm. Väl framme så bekantade Mio och Buster varandra och man kramade Ira och då pratade vi allt mellan himmel och jord och vår heliga traditionella stund att äta Sushi och det var trevligt. Jag tyckte det var jätte skönt att få slappna av och bara vara jag och ha det trevligt med Ira. Bjuder lite bilder från vår nyårsfirande ihop.




En av våra dagliga promenader med Buster och Mio och det var hur trevligt som helst.


                             

Ibland så blandade man ihop Buster och Mio!




Till förrätten fixade jag en liten mini tappas och det var jätte gott!

                             

 

 

Till huvudrätt åt vi kryddig fläskfile med klyftpotatis i blandning av fetaost och timjan samt sallad och till efterätt åt vi chokladmousse med hallon och nötter vilket var jätte gott.



Här skålar vi inför tolvslaget och man kunde se alla fyrverkerier från vardagsrummet. Våra hundar tog det med ro och det var skönt att se. Då vet man att man inte behöver oroa sig för framtida högtider då man har smällare och fyrverkeri.

Hoppas ni alla hade en fin nyår!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0