LCHF Taco köttfärsgratäng!

Kvällen före midsommar åt jag en god LCHF Taco köttfärsgratäng hos Magnströms i Leksand. De lagar LCHF mat precis som jag gör hemma och för min del var det ju toppen. Var hos dem i 3 dagar så det blev mycket snack om LCHF och jag gjorde också LCHF Baconost plättar som var succe för alla som var där. 

I dag gjorde jag köttfärsgratängen och det är så gott att äta med sallad till. Ni som inte fokuserar på LCHF kan istället ta nachos till och det är lika gott!. 



Recept:

Ingredienser

300 g philadelphiaost
3 dl crème fraiche
800 g köttfärs
3 vitlöksklyftor
2 påsar tacokrydda
2 dl vatten
1 Paprika
1 dl purjolök
1-2 tomater
Riven Ost


Gör så här

Stek köttfärsen. Slå i tacokryddan och vattnet och rör om. Pressa ned vitlöken, och åt stå och puttra en stund.
(jag använde ej vitlök)


Blanda philadelphiaosten och crème fraichen. Fördela detta i botten på en form. När köttfärsen är klar, läggs den över ostblandningen. 


Skär paprikan och  tomaterna i små bitar och lägg i formen Skär löken i lökringar och fördela över köttfärsen. Sist garnerar man med riven ost.


Grädda detta i 200 grader i 20-25 minuter. 


Servera med en sallad eller med kokt broccoli och blomkål.


De som inte följer LCHF kan istället ha nachos chips till!


Smaklig måltid!

Kommentarer
Postat av: Fia

tack för receptet! Ser riktigt gott ut, får testa någon dag. Hur har det gått med LCHF för dig? För min del har det gått bra, men nu under sommaren släpper jag taget lite och unnar mig de goda somriga bären & vattenmelon :)

kramm!

2011-07-02 @ 19:11:49
URL: http://edwugo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0