Mina Pseudotvillingar

Mina killar kallas pseudotvillingar, det är exakt 12 mån och 2 veckor mellan dem och båda fyller i juli. Jag googlade lite om pseudotvillingar och det sägs att syskon upp till 18 månader kallas pseudotvillingar och det var intressaant att läsa och även att läsa föräldrarnas erfarenheter med barn i så tätt ålder. 




Jag drömde aldrig som ung att ha två små barn i så nära ålder, men är så glad att de finns i mitt liv. De har mycket energi, de har sina egna personlighet och det är mycket man ska tänka på och anpassa för killarna mina.
Vissa dagar kan jag tycka de är superjobbiga, men sen får jag påminna mig att det är bara att härda ut och snart blir de lugna, stora och fina killar.





På sista tiden så gillar de samma typ av skor och de har samma storlek och för att slippas bråk om vems är vems så köper jag svart snöre och byter så att de kan se vems skor det är och ja - det funkar och jag slipper all tjafs när de ska sätta på sig skorna.





Jag tror att Colin blir en kort kille som säkert blir lite längre än mig eller så blir han en lång kille vem vet!.




Yannick som är yngst är väldig lång och till sommaren fyller han 7 år. Han får ofta höra att man tror han är 10 år och det har han lessnat på att han ofta får hämta mig och fråga mig hur gammal han är. Han är otrolig lång för sin ålder och se hur lång han är - nästan lika lång som mig??!!




Här ser man tydligt hur lång Nick är. Colin klagar inte över att han är kortare än sin lillebror, men säger alltid klart och tydligt till folk att han är storebror och att Nick är hans lillebror oavsett hur skilldnad det är mellan dem med längden.


Colin har sportsinne och spelar fotboll för Rynninge IK och drömmer om att bli en ny Zlatan Ibrahimovic sen vill han också bli musiker i framtiden och hoppas på Karl Johans Skola som hans systrar gått. Colin gillar all typ av sport och vill prova med allt sen är han en lugn kille som lyssnar men ibland kan bli lite vild av sig när lillebror är med i hörnet och busar!.


Yannick är en energi kille som inte kan sitta still och det är alltid fart på honom. Han är en dålig förlorare och tar saken på allvar när det gäller spel, förlorar han så blir han himla förbannad och det äe något jag måste arbeta med honom. Han är inte intresserad av sport eller någonting och man förösker uppmuntra honom så mycket det går.


Pseudotvillingarna är härliga och jag älskar dom så mycket och de ger så mycket i livet - de är busiga, roliga, besvärliga, tätta ihop och ger så mycket värme och skratt - älskar er mina killar.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Colin verkar likna dig fysiskt och Yannick liknar sin pappa fysiskt

Kram och ta hand om dig

2011-06-11 @ 21:29:06
URL: http://rainred.blogg.se/
Postat av: Fia

Du har fina barn! Edwin verkar ha samma egenskaper som Colin och Hugo som Yannick. :) Men skillnaden är att Hugo är mycket mindre! :D

Ja, det är kul att Hugo börjat gilla fotboll, bra med samma aktiviteter, men ändå skulle kanske vara roligt med 2 olika så att de inte behöver vara såå bundna.. Tur att de inte är lika gamla då.. Det är 21 månader mellan dem så de är inte pseudotvillingar :) men ibland kan man nästan tro det.. kul o träffa dej igår! KRamm

2011-06-12 @ 21:09:55
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Smsa Låna

Jag måste säga att jag till 100% uppskattar din blogg. Konstigt nog verkar jag inte kunna prenumerera på din blogg via BlogLovin' och jag undrar vad jag gör för fel. Är det någon annan som också har problem med att prenumerera på den här bloggen?

2011-07-19 @ 23:56:38
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0