lite jobb och så blir man teckenspråkslärare


Bild: Google

Valde bilden för att ikväll ska jag börja jobba som teckenspråkslärare hos Sensus. Det blir 8 kursträffar för de som anmält sig och det ska bli spännande att få lära ut mitt eget språ och teckenspråket är ju ett vackert språk så man är stolt över att få representera och lära andra vårt vackra språk. Ska bli intressant att se om någon av kursdeltagarna kan något så jag får se hur det blir.

Det är inte långt kvar tills jag slutar jobba som lärare, men i dag fick jag  veta att jag kan vikariera på måndagar fram till maj och sen så kommer jag stå på vikarierarlistan om någon lärare blir sjuk så det känns lite bra trots allt. Jag söker jobb för fullt och jag hoppas att jag hittar något jobb så att man kan klara sig. Jag oroar mig sjukt mycket för att ha stora problem med a-kassan igen - gud vad jag hatar dom för det finns ju ingen empati hos dom!. Håller tummarna att jag hittar något snart och jag som är så envis av mig borde göra det på något sätt.

Solen skiner och jag känner att våren är på väg och jag känner mig så glad just nu .0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0