Intressant!

Bild: Google
I dag var jag hos AF och jobbchansen och jag tyckte det var intressant. Jag sökte två tjänster som jag hoppas få
iallafall någon av de tjänsterna så man får se senare hur det blir.
Men det var en intressant dag för man var på jobbchansen där många arbetslösa samlades och salen var full. Olika företag presenterade vad de gjorde och sen efter det fick man träffa var och en utanför i ett rum. Det var flera
som sökte samma tjänst som jag och alla var döva och jag tyckte det var intressant, att se vilka som sökt, men det jag inte gillade var att man stod i samma rum för att gå fram till den man sökte och bredvid stod tolken. Vi andra fick vänta medan man pratade och ställde frågor, men hur bra är det egentligen? vi ser så lätt vad tolken säger och vi vill gärna sitta enskilt och inte att andra ska stå bakom och vänta. Det är något jag kommer att kommentera till AF.
Vad tycker ni själva om det? är det bekvämt att stå och vänta medan en sökande står med tolk och ställer frågor?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Håller helt med dig att vi döva ska ha en avskilt ställe eftersom vår språk syns offenlig som hörande inte är van med.. Det är dags att vi belyser om detta till alla som berör oss döva inte bara i AF utan fler tillfälle..



Kram Lili

2011-05-06 @ 19:42:10
Postat av: Maria

håller med dig, inte bra, det är bäst att ha nån väggen så döva inte ser när en person pratar med tolk om frågor m.m..det är jätte bra att du kommentera till AF så dom tänker bättre nästa gång med bra sätt.. kramm :)

2011-05-06 @ 20:20:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0