Hearts of Haromny:Körsång på teckenspråk

Kan man sjunga på teckenspråk?
Ja, det kan man. I lördags uppträde döva och hörselskadade tillsammans med hörande i en körkonsert  där texten tecknades på ett poetiskt och konstnärligt sätt. Så skrev dagens NA tidningen.

Jag har tillsammans med kulturskolan hjälpt till lite med översättning på Amerikanskt teckenspråk till en som tecknade till en sång på Engelska. Det var kul att få jobba och hjäpa till.
Men sen kom det här med att man glömde en sång som skulle även gestaltas på teckenspråk och där blev jag frågad och paniken kom. Det var ju nästan 15 år sen jag showade och sjöng låtar på teckenspråk och ja, jag kände att jag var helt dammig och inte var riktigt redo, men trots allt så tackade jag ja och ställde upp. Hade 24 timmar på mig att kunna texten utantill och jag tränade som galning.
På Lördagen var jag jätte nervös, men trots nervositeten så gick det jätte bra och jag är glad och tyckte det var kul.
Showen var så bra och det var en ära att få jobba nära med Dan Borenmark, han är en fantastiskt ledare och har gjort många bra framträdanden.
Jag är nöjd med helgen och jag är nöjd med våra fantastiska ungdomar som visade allt de kunde att allt är möjligt med teckenspråket och man såg hur hörande blev hänförda över föreställningen och det var jätte kul.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Tack! Hehe, det gjorde jag väl.. :)

2011-05-31 @ 00:30:39
URL: http://femina.blogg.se/
Postat av: Tina

Jag har själv lärt mig en väldigt vacker variant på "Stilla natt": Mina arbetskamrater (alla hörande) satt och grät när jag framförde den på en julmiddag för några år sen, så visst kan hörande njuta väldigt även om de inte kan teckenspråk! =)

2011-06-03 @ 17:12:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0