Kommer sakna Radhuset

Kommer sakna Radhuset



Här bodde vi innan vi flyttade till Pigslottet som det kallas. Vi har bott där i nästan två år. Området heter Hitorp och det är en trevlig miljö att bo i. Grannarna är trevliga och man har flera gemensamma träffar som bla sommarfest, kräftskiva och mycket mer. En gång i månaden är det tipspromenad och föreningen ordnar även familjegympa och filmkvällar för barn. I närheten finns det badsjö att gå till eller en skogspromenad som har rikt med blåbär på hösten. Vi trivdes väldigt bra, men tyvärr var det allt för trångt att bo i. Det finns 4:or och 5:or men eftersom det är många barnfamiljer som bor där så är det inte så lätt att få större bostad i just det området.

Mina flickor delade rum och från början gick det bra, men med tiden så var det helt omöjligt för det blev så mycket tjafs mellan dem. Pojkarna delade rum och jag sov i vardagsrummet och det har jag nog gjort de senaste åren då jag tycker barnen ska få sovrum i första hand.

Jag kände att vi behöver bo större ju äldre flickorna blir och att jag även ska få ett eget rum. Till slut fick vi Pigslottet som är en gammal och stor hus. Huset har tidigare varit en sy fabrik på 1900 talet. Vi trivs och är fortfarande ovana att bo så stort som vi gör. Det känns toppen och flera år lär det nog bli om pendlandet till Örebro går bra.

Jag oroade mig så att inte lyckas sälja radhuset men jag har försökt tänka positivt. Folk har ringt och tittat och till slut ville en köpa den och nu på söndag ska vi ses och skriva på kontraktet. Det känns en stor lättnad och jag är glad och nu ser jag ljusare på framtiden.

Kommentarer
Postat av: cokoris

Addie! Grattis skönt allt gått vägen och att du fått radhuset sålt snabbt, men du sade själv det var ett populärt område, sällan det finns ngt ledigt och nu var det ju ett ungt par, de planerar ju skaffa barn å så bra starta med en trea...
Måste komma och hälsa på er i det nya slottet, kul namn pigslottet , och du FÖRTJÄNAR ett eget rum Addie! Så det blir nog bra det här, lugn och ro också nu när tjejerna fått varsitt rum, mindre anledning att bråka då! KRAMPUSS

2006-03-15 @ 22:10:20
Postat av: Anne-Maj

Håller tummarna. Att det inget annat händer. Kram

2006-03-16 @ 11:39:39
URL: http://anne-maj.blogspot.com
Postat av: malin b

Mamma min, hon tänkte samma sak som du- alltid vi tre barn fick egna rum.
Från början delade jag alltid på rum med Julia, men vi är systrar som dina två döttrar. då flyttade vi in ett vackert stort gårdhus i två våningar med utsikt.
Sen fick jag och storasyrran vingar och då flyttade mamma o julia in en lilla trea, nu har mamma ett eget rum och jag inget. Men hon förtjänar det efter alla år. Dina skrivier påminner mycket om min barndom och min mor! Dina barn kommer att se upp till dig ännu mer senare i livet;) kramar

2006-03-17 @ 08:41:24
URL: http://mallansson.blogg.se
Postat av: Ingela

Wow, gu så skönt att radhuset är sålt, jätteglad för er skull. Får komma o våldgästa er snart o se hur Pigslottet ser ut.

Pössss

2006-03-17 @ 10:24:34
Postat av: cokoris

heyy ..här igen fär att kika om du uppdaterat men icke, ta några bilder på pigslottet (gillar namnet hihi)... du har visst nord-gold på besök nu i helgen så du hinner nog inte blogga men nästa vecka kanske man får se lite nya bilder på lägenheten.. ska lägga ut lite på min när jag flyttat :-) kramis på dig addie

2006-03-18 @ 19:44:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0