Stor prinsen C

Stor prinsen C



Det här är min prins C som är lite över 2 1/2 år. Han är en mysig grabb med många personligheter. Det är alltid så spännande att se hur han utvecklas och just nu är det så mycket som händer med honom just nu.

När jag säger med många personligheter så kan han vara:

Familjens clown
Pratkvarn
Vår egen lilla Einstein
Bara en 2 åring
plötsligt kan han vara vuxen med vuxna tankar
Storebror som skyddar lillebror

Det är så mycket man kan skriva om prinsen C och hans utveckling.

Just nu är det mycket prat som gäller och ord kommer ur och det är så intressant att se hur han säger sina meningar och tänker. Han är också en härlig grabb som tecknar för fullt när han inser att jag inte vet vad som sägs.

några dagar sen så satt han och läste en bok och ville sedan att jag skulle läsa för honom. Jag läste och när det var klart ville prinsen att jag ska läsa om och om igen och jag blev till slut trött och sa att nu får han läsa själv. Med sina oskyldiga ögon och sina lockar så tittade han snet på mig och sa

- Men mamma jag är ju bara 2 år och jag kan inte läsa, men du är stor och kan läsa, så du måste läsa för mig.

Så sa han med sina händer och axlar som visade att han inte kan hjälpa att jag måste läsa för honom och jag tittade på honom och tänker att han är så gullig som säger så och min lilla egen Einstein som vet ofta och kommer med kloka svar. Så jag läste flera gånger den kvällen för honom och njöt av den stunden med honom.

Jag tittar ofta på min lill grabb och tänker att tiden är så dyrbar - tiden flyger iväg och jag tycker det är härligt att njuta av den tiden jag har med honom och att få följa den stig han går till han blir stor. Är nyfiken på vad han kommer att göra, vilka idrotter han provar, vad för musikintresse han kommer ha och mycket mer.

Tiden är så dyrbar och ska ta vara på den med min C och alla mina 3 barn.

Kommentarer
Postat av: Michael

Ja tiden är mkt kort än vad man tror så ta vara på det medan du kan....

2006-03-24 @ 20:22:04
Postat av: cokoris

:-) härlig bild på C och jättefin beskrivning av honom - lillprinsen!!
Trevlig helg på er kraam

2006-03-25 @ 11:15:21
Postat av: malin

sött!

2006-03-25 @ 18:43:53
URL: http://mallansson.blogg.se
Postat av: Tiny

Pjäxis - njut av tiden!!
Tänker ofta likadant om mitt lilla mirakel E py! :-D

Kram Puzz

2006-03-26 @ 18:27:05
URL: http://cerine.blogg.se
Postat av: Ärtan

Heej! Härlig beskrivning om Colin..:)
Så sött! :)
Jaa allt är fint med oss, ja min faster var det..;) Hon heter Camilla, hon hälsat mig ifrån dig.. Det var jätterolig! :) Jag blev överraskade.. Hur fick du veta att hon var min faster??.. nyfiken,,.:P Ja, vi ses på lördag! ska bli rolig att få träffa er andra efter ett bra tag,.. Kramkram

2006-03-29 @ 09:38:24
URL: http://artan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0