Influensa...

Många av mina vänner har klagat och sagt hur tufft det är med influensa och olika sjukdomar som dyker upp i familjen.

Det är väldig många som blivit sjuka på sistone och jag hoppades så mycket att min familj inte behöver genomgå det MEN....

Förra veckam blev Tina hastig sjuk i hög feber liksom Colin.. Nick kräktes en gång men sen var det okej. Colin blev sjuk igen i hög feber fram till i går (måndag).

När jag skulle hämta Nick på dagis ( måndag) så låg han där helt utmattad och med sky hög feber. Jag frågade:

Hur länge har han legat så där?

Fröken: Ja hmm låt mig tänka det började nog efter kl 14.00 tror jag och han har bara legat där och vi tror han har hög feber.


Jag som mamma tittade med STORT frågetecken och frågade varför de inte kontaktade mig på en gång eftersom jag var hemma med Colin.  Och svaret var:

Oj vi trodde du jobbade och sen undrar vi om er telefon funkar eller inte. (vi har problem med vår telefon pga internet telefoni)

Jag bara liksom inombords gapade o bara tittade och undrade vad de höll på med. Jag var hemma med Colin och där trodde de att jag jobbade. Pojkarnas pappa jobbar i Norge och det vet dom så vem ska annars passa Colin..

Nåväl efter det så tog jag hem Nick och han hade sky hög feber och troligen fick han feberkramp eller nåt och det var jätte jobbigt.

Trots sjukan satt jag o sa till mig själv: hur dum är du Addie som inte har körkort än och tänk om man måste köra in honom till akuten. Nåväl det blir väl ambulans i sådanfall men körkort jaja det är nåt jag måste fixa.

Vännen Tine påpekade mig  att inte tänka på det och istället tänka på Nick och barnen som e sjuka så tack för att du fick mig på andra tankar.

Nu idag tisdag mår Nick bra och är glad och äter som han ska. Nästan svårt tro han var så sjuk i går. Nu är det bara att hålla mina fingarar och tårar att jag inte  blir sjuk nu efter all vård jag gjort när barnen varit så sjuka.  Jag har inte tid att bli sjuk just nu för det är mycket annat som händer framöver bla fotbildning, träff med kompisar och annat som jag tycker ska bli kul att få göra.

Ha en fin dag o vecka..

Addie

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejhej.
Haha, jaa välkommen hit!! mkt bättre förbindelse till örero än nora! haha.
billiga hus här också, och priserna höjs inom flera år, då kumla blivit mer och mer attraktivare. snart blir kumla en stadsdel i örebro :D så mkt som man bygger där. haha. kram

2007-03-13 @ 11:18:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0