Kom på…

Veckan går rätt fort och det är onsdag och snart helg och jag tänker på helgen som kommer för då blir det en resa upp till vackra Norrland och ska få se Luleå och Piteå. Sverige är liten men tror inte jag besökt de här två städer eller har jag gjort det? Som 7 åring åkte jag med mina morföräldrar upp till Norrland och vi tog bilen upp och jag minns att vi stannade på många platser för att besöka släktingar som bodde varstans i Norrland. Jag minns att vi åkte ända upp till Haparanda och Kalix och jag minns att jag fick träffa mina sysslingar och att det var en vacker stol vi hämtade som en släkting hade gjort.


Tänkte att det var länge jag tog flyg och då kom jag på en sak



Men jösses då jag ska ju ta flyg från Arlanda till Luleå och det är något extra jag måste tänka på




Jag har en CI inopererat bakom mitt öra och jag minns att CI teamet i Huddinge sa att det är viktigt att jag informerar kontrollanterna på flygplatsen innan jag ska passera säkerhetskontrollen att jag har CI och det kan orsaka alarm på grund av att jag har en magnet inopererat.



Den här måste jag alltid ta med oavsett vart jag än åker. Att visa på flygplatser eller om något händer mig och jag hamnar på sjukhus är det otroligt viktigt att den som tar emot mig får information om att jag har CI.



Hur kommer det att fungera för mig när jag ska visa min Id kort? Kommer jag ändå att passera säkerhetskontrollen eller får jag gå förbi den?





Det kommer nog att ordna sig hoppas jag och det blir en ny upplevelse för mig eller en rikare kunskap att ta med i bagaget och skriva något om och hur det kommer att fungera för mig med CI i just den här situationen som jag aldrig har upplevt än.



/Trevlig onsdag - Addie



Kommentarer
Postat av: Ingela

Stora rubriker i tidningarna sen att du åkt fast :D :D :D



Kraaam

2008-09-17 @ 09:17:09
Postat av: Lili

Hihi! Då ska jag hålla dig i handen. ;-)

2008-09-17 @ 09:35:35
Postat av: Maria J

Hihi.. Det blir kul att höra historien sen när du kommer hem hur det gick att passera kontrollen :)

Ha så mysigt däruppe så ses vi snart! KRAAM

2008-09-17 @ 10:16:03
Postat av: Tine

Haha... MEGARUBRIKER i Aftonbladet!

2008-09-17 @ 10:50:10
URL: http://minds.blogg.se/
Postat av: Nettan

Instämmer med dom tjejerna som skrivit deras inlägg här, hihi!

Hoppas du får kul däruppe - ska tänka på dig i helg.

Kramar

2008-09-17 @ 11:03:57
Postat av: Cokoris

hihi skoj blogg med bilder ...skrattade gott..miss ya kram

2008-09-17 @ 17:22:56
Postat av: Järnlady

Joo du går genom med hjälp av din charm - no problem.

KRAM - det känns

2008-09-17 @ 19:33:14
Postat av: maria bra

Ny frisör ?? jätte fint du är på foton..

Hoppas det går bra, berätta gärna hur det gick :) kramm o ha kul uppe i Piteå :)

2008-09-17 @ 21:32:56
Postat av: Pilla

Hoppas det går bra då den dagen. :)

2008-09-17 @ 22:02:37
URL: http://mpea.bloggspace.se
Postat av: Åsa

FNISS.. du är så söt.... Jo det funkar för min jobb kompis J han gick förbi många tull så det är inga problem men så klart ta med någon kort så du kan visa dom.. det är viktig...



Lycka tilll.. KRAM

2008-09-18 @ 05:33:11
URL: http://smilesmilesmile.blogg.se/
Postat av: Catharina

Fin bild på Dig.. hihi Jaa Där samma kortet har mitt barn som har CI.. Vi alltid tar med det när vi flyger. Men mitt barn brukade stänga av ljud innan vi gick in i tullen. Kraaam

2008-09-18 @ 13:31:47
Postat av: Catharina

Fina bilder på Dig. ler Jaa Samma kort har mitt barn som har CI.. Vi alltid har det i väskan. Mitt barn flög flera ggr. Aldrig hänt.. Men bra att ha kortet i väskan hela tiden. Jag brukade också stänga av ljud innan vi gick in i tullen. Kraaam

2008-09-18 @ 13:35:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0