Stereotyper och fördomar

I dag var jag på stan och mötte upp Tine med sina söta flickor. Vi åt lunch och sen gjorde vi lite ärenden. Colin och Nick ville ha en rasta jacka som jag först tvekade till, men efter råd av Tine så köpte jag den billigt då försäljaren sänkte priset.

Colin och Nick blev överlyckliga och när jag tittade på dom så tyckte jag det var fint på killarna.

När man kom hem så fick man gnäll från systrarna som sa:


Seriös mamma, köpte du det här?? Det är ju bara fjortisar som har såna.


Inom mig tänke jag: Konstigt att det finns i deras storlek då!!! Men vaddå???!!


Men det är intressant att många av oss tittar på stereotyper och har fördomar och vi borde bättra oss på att inte vara så negativa utan ändra det till positivt att allt har sin mening att vi har så i vårt samhälle! 


Försöker förstå var och hur det kom sig att just den här klädseln som Colin har:





blev stämplad som fjortis - att bara fjortisar har på sig den!!..

Intressant


Kommentarer
Postat av: Jinna

Hehe, men äsch, det är ju bara en tröja. Rätt snygg, såna gillar jag med, typ där mönster på armar. Vadå, jag är 27 år. Hmm, jag är kanske fjortis. Ha ha.

2010-06-20 @ 15:43:47
URL: http://www.jinna.se
Postat av: Marina Nordin

Nää tycker den var fint tröjan/jackan... passar honom vérkligen!! :D

2010-06-21 @ 20:47:32
URL: http://litenmajja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0