Att folk....


Bild: google

Att folk orkar ta upp saker och thing utan att tänka sig för. Det senaste händelse som lamslagit vår lilla dövrörelse så har folk tjattrat och diskuterat och forskat och kommit med frågor, hur, varför, ja men, och forskat och fått reda på ens liv - det anser jag är helt sjukt och låg sandlådenivå!.

På facebook är alla galna och diskuterar så mycket detaljer om någons liv och man blir ju skiträdd hur det blir om jag en dag hastigt försvinner på vår vida jord. Är det så viktigt att ta reda på all fakta? respekterar man inte familjen som sörjer så?

Det är helt sjukt anser jag och någon blev arg på mig bara för att jag skrev att hörande gör inte som flesta av döva gör med att ta reda på fakta så djupt i roten och sen berätta för alla andra om det stämmer eller inte och ja jag tror verkligen inte att majoritet av hörande gör så.

En annan sa: Ja men det är så sällan det händer något hemskt när denne är döv/hsk och självklart blir det mycket diskussion om det

Ja självklart blir det diskussioner om det, men det finns en viss  G R Ä N S och man behöver inte komma så långt som det är nu och man kan nästan skämmas över hur flesta skriver och tar upp om det som hänt så nu ryter jag ifrån och säger att det räcker NU.

Låt familjen sörja - låt barnen sörja och låt oss gå vidare och med tiden får man ju veta fakta kring allt som hänt så visa lite respekt tack!


Kommentarer
Postat av: Ingela

Helt rätt!



Kram

2010-11-05 @ 15:03:51
Postat av: sofiaw

jag har inte läst något av det som du skrev. men det är helt rätt. man ska respektera de som dött och deras anhöriga/vänner. vem som helst kan läsa och man ska alltid vara försiktig med vad man skriver/säger. sen finns det faktiskt saker som inte angår oss andra.

2010-11-06 @ 09:24:19
Postat av: Iréne Thalin

Hej, håller med dig totalt.



Sen finns det också mediekåta människor som rider på andras död eller händelser. Den person detta handlar om har varit en mycket ensam människa. Poff har denna personen masssor med lidande vänner överallt i FB. Det gör mig spyfärdig. De som verkligen vet vems personens vänner är borde få sörja i fred också utan en massa ytliga vänners lidande offentligt i FB.



// Trevlig helg

2010-11-06 @ 12:35:33
Postat av: Ullis

Jättebra skrivet Addie, jag håller fullkomligt med dig i det du skriver.



Jag tycker det är hyckleri rent ut sagt hur en del håller på, jag själv var klasskamrat med S och kände inte alls L på det sättet mer än att vi hälsade på varann när vi sågs...S berättade för mig flera ggr att S mådde dåligt av olika orsaker och jag sa till S att söka hjälp!

det enda ordet jag har använt är att det är så tragiskt allting, och det som skedde kanske hade kunnats förhindrats om båda fått hjälp i tid, men man kommer aldrig få veta varför det blev som det blev.

Kram och ha en fortsatt bra helg!

2010-11-06 @ 19:23:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0