Spark...

Märker att jag inte bloggar lika ofta som förut. Det är så mycket annat ivägen att man hinner inte sitta och plinta några rader. En söt tjej gav mig lite spark att sätta i gång så tack M för det smile.

Det är inte så mycket som hänt på hemma fronten så därför kanske det är lite svårt att skriva och uppdatera. Det är ju så att man inte alltid behöver skriva om sig själv man kan ju skriva om något annat men jag är nog inte så bra på det.

I går (onsdag den 29 nov) besökte jag Huddinge för att kolla upp min CI och det har förbättrat mycket än vad jag trodde. Jag tycker det är roligt att se att man utvecklas mycket och hör bättre och nu får vi se hur det går längre fram. Återbesök sker i april så det är långt dit och jag tycker det är skönt att man inte behöver åka till Stockholm så ofta som man gjorde tidigare.

På jobbet i dag är något man sällan för höra - uppskattning är något viktigt som vi behöver höra då och då. Min chef sa att han tycker jag är en bra mentor till mina mentorselever och att jag tar en sån tid för att prata med dem som behöver hjälp med skolan. Att höra det från chefen att jag gör något bra betyder mycket för mig som lärare. Vi svenskar är så dåliga på att uppskatta någon som gör bra och det är ju ofta lantelagen som gör att vi är så negativa - sprid stället en positiv anda det behövs verkligen.

Här kan man omvända jantelagen:

Du ska tro att du är enastående


Du är värd långt mer än du tror


Du kan lära dig det du vill


Du är bra


Du vet mycket som inte andra vet


Du har mycket att vara stolt över


Du duger


Skratta gärna


Någon bryr sig om dig


Du har kunskaper att lära ut


Kram Addiswa

Kommentarer
Postat av: Tiny

Du e enastående tjejjen!!

Smakk vännen min!

2006-11-30 @ 21:56:18
URL: http://cerine.blogg.se
Postat av: Mallan

:) :) fortfarande läsvärt:)

2006-11-30 @ 23:31:07
URL: http://mallansson.blogg.se
Postat av: Anne-Maj

Något nytt, men bränn inte ut dig bara för att skriva här hihihi... Kraaaammmarrr

2006-12-01 @ 15:52:58
URL: http://anne-maj.blogspot.com
Postat av: Askungen

Vi ska jänta och skita i jäntelag!

2006-12-05 @ 12:59:43
URL: http://askungengwall.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0