Små gula lappar...

I tidigare inlägg skrev jag att jag är en föreningsmänniska och det kommer jag nog att alltid vara så länge jag lever på vår vida jord.

Häromdagen städade jag en låda som jag så skjutit upp så många gånger att jag måste få ordning och reda på den. Bestämde att fixa lådan så att man ska slippa ha samvete hur stökigt det är inne i den.

Jag hittade många små gula lappar och det är roligt att läsa dom. Jag var på styrelsehelg med Dövas Förenings styrelse där jag sitter som ledamot. Vi alla fick skriva lappar om vad vi tycker om varandra och lägga den i en påse. Man fick inte öppna påsen förän man kom hem och det gjorde jag och log. Sen hamnade lapparna i lådan och det var nog bra tycker jag. Lapparna har legat i lådan i flera månader så det var glädjande att få läsa lapparna igen och uppskatta mig själv.

Så vill dela med er vad mina styrelseänner skrev om mig och det är som en kick - man blir glad och uppskattad hur andra ser mig som person.


  Har föreningskunskap


 Du är glad 
                             positiv



   Engagemang och bra initiativ           

 
  Energisk och lugn som person


Bra retorik   
                           

 
    Säger vad du tycker och står för det


 Orädd och modig                     

    Duktig på olika saker


Flera positiva lappar finns men skriver ner dom nästa  gång. Tänk mina kära bloggläsare - Hur bra är vi på att uppskatta/berömma varandra?. Vi i Sverige är jätte dåliga på att uppskatta någon som gör bra för oss. Inte bara när det gäller föreningsliv utan även i hemmets vrå - Uppskatta din man/fru och dina barn, svärföräldrar, syskon och de runt omkring er. 

Vi behöver höra sånt då och då.. 

/Addie    

Kommentarer
Postat av: Anonym

And U´r my soulmate girl! ;)

2008-04-17 @ 18:44:44
Postat av: Nettan

Skoj och se vad de tyckte om dig med positiva kommentarer.
Jag får nästan aldrig höra positiva kommentarer om mig.*snyft* hiih.
Kramar!

2008-04-17 @ 20:25:53
Postat av: Camilla

härligt med såna beröm uppskrivna på lappar som man kan spara till de dagar då man känner sig deppig!
Kramisar

2008-04-17 @ 20:42:44
URL: http://rainred.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0