Frustration

image163

Just nu känner jag mig så frusterad och så trött på att man inte får tolk till föräldrarmötet. Jag missar båda mina döttrars föräldrarmöte den här veckan (vecka 11).

I Tinas klass har hennes lärare sagt att de bokade i god tid men att det inte fanns och att de kämpat med privata tolkar och att det inte fanns någon tolk som kan ställa upp.

För Channies klass så råkade de glömma och i dag kom det ett sms från Channies klassförstråndare och där skrev hon:

Vi glömde totalt bort att boka tolk till kvällens föräldrarmöte och ber om ursäkt. Kan du komma ändå och vara med?

Kan du komma ändå och vara med?????

Svarade med skarp och sa att jag kan inte vara med och sagt så många gånger att jag inte klarar av möten med så många personer.  Jag är irriterad och frågar mig själv:  NÄR SKA DE FATTA DET!!..

Ibland är det tuff att vara en mamma som hör dålig och inte får känna sig tillgänglig i samhället.

Ska anmäla till patientämnden att jag inte fick tolk - Jag hoppas att det finns fullt med anmälningar från teckenspråkiga som är i samma situation som mig så att regeringen kan fatta att vi kommer aldrig känna oss tillgängliga så länge man upplever det här.

Allt ska vara tillgänglig 2010 och det tvekar jag att det blir!!

Kommentarer
Postat av: Mona

Tjohooo!

Ja anmäl du!! Jag har anmält några ggr hittills nu och även ola och en kompis tillmig, så det är helt jklart att vi klår förra årets ynkliga 17 anmälningar nu hahaha... kram

2008-03-11 @ 07:52:17
URL: http://zharmy.blogg.se
Postat av: maria bra

Hello..
Jag brukar själv boka tolk god i tid än att lärare bokar tid även också dagis och fritid m.m, svårt att veta om lärare har boka god i tid eller inte, bäst jag brukar själv boka tolk. hoppas år 2010 så alla har rätt att få tolk. hoppas du får tolk vid ny tid för dina flickornas lärare..

2008-03-11 @ 18:03:21
Postat av: erica

Det fanns ingen tolk till mamma heller på föräldramötet igår.. så hon kunde inte heller vara med!
Dålig stil av lärarna!

2008-03-11 @ 19:26:28
URL: http://eeerica.blogg.se
Postat av: Tiny

Jorå, jag har anmält det flitigt alla inställda tolkbokningar som jag fått via jobbet...

Puzz

2008-03-11 @ 23:18:31
URL: http://minds.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0