Att man inte kan...

Lämna kändisar i fred.. Är trött på alla



Det är ju heltsjuk att man ska lägga sig i folks liv för att de är kändisar. Jag tycker det är synd om Elin och Tiger och nu ska ju hela världen veta deras problem. Det är sjukt att man kan forska sig så in på en privat människas liv.

Jag är tacksam att vi i Sverige inte är så hemska som Amerikanska och Engelska tidningar är. Mina flickor drömmer om att bli kändisar en vacker dag och jag påminner dom ofta genom att kolla på alla dessa skvallertidningar  hur tufft det är att vara känd bland folk.

Sen kan vi ju vända oss till hur dövvärlden är:



Hur många av er känner stor press på att se till att ha ett privat liv så mycket som möjligt?.

I mitt fall så känner jag stor press och jag värnar verkligen om mig och min familj. Många vet ju vem jag är och det är stor press hos mig och ja ibland tar kraften på bara för att jag oroar mig över vad döva säger om mig och det kan jag tycka är jätte jobbigt.

Vi är en så liten grupp och tabbar man sig riktigt stort framför någon så vet hela dövvärlden om det och det är det jag tycker är trist och jag vet att för många är det jobbigt för där är man stämplad för livet.

Varför ska det vara så hos oss har vi inget bättre för oss att respektera varandra och inte snoka så mycket om hur andra har det?.

Vad tycker ni själva om det?

Att blogga är inte alls så lätt för jag vet att det är väldig många som läser min blogg och jag har lärt mig var gränsen är att blogga om mig och min familj. Men jag är heller inte förvånnad om det går tissel och tassel om min blogg och att det sen blir en historia som blir till ett helt annat än vad det är från början.

Men är det meningen att jag ska känna så mycket begränsningar av att blogga? varför inte få blogga fritt? Det går ju helt enkelt inte för ja så är det ju i dövvärlden:

Jo vet du vad, du vet bloggaren Addiswa hon skrev bla bla bla..

Jag vet att det händer så - det är väl bara att accepera...

Kommentarer
Postat av: raisy

du, vad du skev håller jag faktiskt med hur fungerar med kändisar.. och inte konstig att dövvärlden är så mycket lite än vi trodde..livet är aldrig rättvis.. jag skulle vilja ha en rättvis världen men det kommer aldrig bli sådär! synd tycker jag! kramm

2009-12-04 @ 14:55:34
URL: http://raisy.se
Postat av: Fia

Tack! De köptes på H&M, slipsen ingick med och det finns även i svart med vita prickar. :) kram!

2009-12-04 @ 18:44:40
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: ????

Varför läser du tidningar då? Du är inte bättre själv. Du säger om den döva värld, det är likadan i hörande värld, ska du ha klart för dig.



Du tycker det är jobbig? varför är du med överallt då?? SÅ borde du ha förstått själv och det är upp till dig HUR du säger/berättar för andra eller viceversa. Lätt att se på andra men glömmer bort att se på sig själv.

2009-12-05 @ 23:39:50
Postat av: F

vad andra tkr är väll deras ensak, man ska försöka att inte ta åt dig och att vara nöjd med sig själv :) det är då det går som bäst, believe me (y)

2009-12-06 @ 00:29:04
URL: http://solof.blogg.se/
Postat av: Addie

Svar till ???: Faktum är att jag inte läser skvaller tidningar. Bilden jag laddade upp här var från google så jag har inte sådan tidningar hemma - believe me!. Man läser ju alla dessa rubiker på första sidan så!!..



Jag vet att det är likadant i hörandes värld, men inte så att man kan jämföra hörande och döva. hörande har lätt att flytta till en ort där ingen vet vem denne är medan vi döva inte kan göra det så lika lätt.



Till sist är jag förvånnad över din fråga varför jag är med överallt??????? Det är jag faktiskt inte antigen råkar du träffa mig just de ställen jag är där för jag reser inte lika mycket eller är med lika mycket på olika arrangemang så du är nog ute och cyklar.

2009-12-06 @ 10:21:35
URL: http://addiswa.blogg.se/
Postat av: Marina Nordin

hejhej.. jaa de e ju konstigt att man inte ska kunna blogga fritt utan att det ska tisslas och tasslas runt omkring.. nåja... folk har nog inget bättre för sig.



Ha en trevlig andra advent.

2009-12-06 @ 11:15:17
URL: http://litenmajja.blogg.se/
Postat av: Iréne Thalin

Lustigt att ???? gnäller men inte ens vågar stå för sitt eget namn här inne.. Fegt! ;)

2009-12-06 @ 18:00:12
Postat av: L J

det är synd om dom att dom inte kan vara i fred, inte vår problem att dom har problem.

2009-12-06 @ 20:49:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0