Det påminner mig och jag tänker på Thor och hans mamma

Jag fick det här mailet från min kusin Nina som bor i USA och jag läste om det i tidningen och blev tagen. Det påminner mig om den dagen då jag var så nära så nära att förlora min Channie och hon var bara lite över ett år. Vi bodde i USA och hon blev faktiskt kidnappad och försvann så fort och jag och flera letade förtvivlat efter henne på shoppningscentret och den stunden var obeskrivligt för mig och en hemskt mardröm som en mamma kan uppleva. I sista sekund lyckades en kompis till mig att hitta Channie med en kvinna som var på väg mot bilen. Om ni vill veta detaljer hur det hände så kan jag berätta det i min blogg.

Tänk er att varje dag försvinner tusentals barn i USA och ja ett barn försvinner var 5:e minut och det är hemskt och varje gång jag läser om barn som försvinner så blir man ledsen och lider med familjen. Jag fick mail om Thor och översatte det på svenska från engelska och jag hoppas ni för det här vidare så att Thor kan få komma hem till sin mamma.

HJÄLP OSS HITTA THOR!



På Alla hjärtans dag, en liten svensk-taiwanesisk pojke blev kidnappad av sin far. Fadern, Andrew Wang i Los Angeles äger http://www.k2techconsulting.com/ hade sitt första oövervakade hembesök med sin son. Wang som tidigare har misshandlat Thors mamma hade i normalt fall inte fått träffa Thor utan tillsyn. Efter skilsmässan och en tuff vårdnadstvist fick Thors mamma Mia ensam vårdnad och hade rätt att få ta med sin son och flytta hem till Sverige. När domen kom hade Wang sin son och kom aldrig tillbaka för att lämna Thor till Mia.

Thor är 1 år gammal och han ammas fortfarande.

Mia är en ung mamma som ensam är i USA. Hon kunde ha tagit hem Thor till Sverige för länge sedan, men Mia ville gå igenom reglerna och rätten till att Thor får möjlighet att träffa sin far och att hon hade rätten att åka till USA då och då för Thors skull och för att pappan skulle få träffa sin son. Hon ville försäkra sig att hon följde lagen innan hon flyttar hem till Sverige.


Vi behöver få information om THOR så vi går därför ut i media för att hitta honom.

Kan du hjälpa oss? Känner du någon som arbetar inom media, lokalt eller nationellt om sprid denna information om Thor och hans historia.


Någon därute måste ha sett Andrew tillsammans med sin son Thor så sprid gärna detta vidare, skicka email och skriv på er blogg och hjälp oss hitta Thor.  





ANDREW Wang, är 32 år gammal. Hans föräldrar är vietnamesiska. Wang kommer från Taiwan.

Han kör en silver färgad Volkswagen med Kalifornien nummerplåtsskydd 5KLF201.

Om någon av er sett Andrew snälla ring till LAPD på 911 eller telefonjour för kidnappade barn i USA, 1-800-DE-FÖRLUST.

För mer info besök http://caluas.blogspot.com/ 

 
Vidarebefordra det här till alla du känner och sätt i bilderna på din blogg, på din Facebook och  HJÄLP OSS SÅ ATT THOR KOMMER HEM TILL SIN MAMMA


Kommentarer
Postat av: Sofia

usch...! oj blev channie kidnappad? vad hände sen, med kvinnan som tog henne? polisanmälan? kan tänka mig att det var som en fruktansvärd mardröm när du insåg att channie var borta! :S berätta gärna.. kram

2009-02-22 @ 21:56:16
URL: http://sosia.blogg.se/
Postat av: maria bra

läste också tidningar om thor.. men vaa, channie kidnappad ? berätta gärna, vad hände ? läste tidning förut om en mamma som letade o letade efter hennes dotter, tills slut hittade, tack vare media, tidningar, blogg m.m..

Hålla tummarna !!

Kraammmm

2009-02-23 @ 08:10:01
Postat av: pepo

ja du berättade för mig. Några män har försökt locka Albin med sig. Men tur var att Albin var så blyg av sig så han vägrade prata med okända. Nu kan jag koppla av för jag litar på Albin. Men tidigare släppte jag aldrig ur åsyn från honom. Hade alltid ögon på hnm.

Har lagt det på min blogg. Kramar

2009-02-23 @ 13:27:40
Postat av: Britt

Ojoj så hemskt att Channie var nära att hon blev kidnappad.. Jag fick gåshud när jag läste om den liten pojke. ojoj..... kram...

2009-02-23 @ 15:17:01
URL: http://bijaadjo.blogg.se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0