Det är SÅÅÅ IRRITERANDE


Bild: google

Att gå in i affären och JA, jag menar alla typer av affärer som H&M, Lindex, Kap Ahl, PoP och flera klädkedjor och till och med second hands som myrorna, så har flickorna hos barnavdelning M A K T E N!!!

Jag kan ofta känna stor frustration över att det inte alltid är så lätt att hitta kläder till pojkarna mina och det finns inte mycket att välja på. När jag ser  flickavdelning är det ju rena rama himmelriket där och ni mammor och pappor kan ju skatta er lyckliga som så lätt hittar kläder där.

Jag har aldrig riktigt förstått varför det är en så liten avdelning hos pojkar medan flickorna får så mycket utrymme. Är mode designers så fantasilösa på att designera killkläder?? eller är det så att det ska vara så att flickorna ska ha störst plats med alla kläder??

Jag minns mycket väl när jag tog grabbarna mina till babycafe som var på torsdagar. Man kunde nämligen se och ja det var O F T A att flera pojkar hade samma kläder som mina pojkar och hur roligt är det egentligen? Jag tycker om att pojkarna ska ha kläder som inte alla andra pojkar har, men det är inte så lätt faktiskt så visst är det lite trist när så många har samma kläder som mina.

I dag letade jag lite kläder som jag vill handla till mina killar, men hittade inte riktigt det jag vill ha och ja, jag kände faktiskt stor frustration över att se flickavdelningen.

Jag har två flickor som är stora och jag kan ärligt säga  så stor plats tog inte flickavdelningen när de var så små, eller så var jag helt omedvetet om det då man inte hade pojkar som jag har nu idag.

Håller ni inte med, ni mammor och pappor som har pojkar?? Vad är det första ni tänker på när ni ska handla kläder till er pojke eller pojkar?




Kommentarer
Postat av: L J

jo minns när robin var liten då fanns det inte mkt kläder att välja och nu till josefin är det lättare men då har hon svårare att bestämma sig vad hon vill ha. :/

2009-11-25 @ 22:00:05
Postat av: Erika

Instämmer att pojkavdelningen har så dåliga klädval och har haft samma problem som du trots mina är idag 29 o 24 år. Minns mkt väl när det gäller finskor.. jag letade och letade överallt till min äldste tills jag hittade det i Borlänge trots jag bodde då i Örebro. Jag var tvungen at spara finskor när lillebror skulle överta. Jag som då tyckte att det orättvist att tjejr får fina kläder och även finskor.



Kram... // Erika

2009-11-25 @ 22:49:28
Postat av: maria

håller med dig, har en son men svårt att hitta pojkkläder idag även han är 7 år gammal.. dålig att välja på.. flickkläder åhhh lätt att välja på tycker jag.. snart är laura på st 122 och albin är på 128 fortf.. oj oj.. men laura fick vinteroverall av albin som kan använda på dagis så det är inte fara om det går sönder eller skogen m.m.. annan flick-vinter overall använder vi hemma och fjällen osv.. kramm på dej :)

2009-11-26 @ 07:03:54
Postat av: pepo

ja det håller jag med. jag är lika irriterad som du. Svårt att hitta plus Albin har hög krav också så det blir ännu svarare för mig att hitta rätt kläder till kräsen Albin. kramar

2009-11-26 @ 09:09:30
Postat av: Niffe

Hej! Jag har precis ändrat om designen på min blogg och tycker att något saknas.. har du lust att kolla in och berätta vad du tycker? Tack! Ha en bra dag :) Kram /Niffe

2009-11-26 @ 09:36:41
URL: http://accordingtoniffe.blogg.se/
Postat av: Britt

Jaa jag håller med det jag var irriterad på det när mina pojkar var små. Flesta var samma o samma. Jag märkte samma sak i dag som jag såg på klädaffärer pojkkläder var samma samma som förr när mina pojkar var små. Kram.

2009-11-26 @ 21:33:23
URL: http://bijaadjo.blogg.se/
Postat av: Fia

kan bara hålla med dej, det finns knappt bra kläder för pojkarna, samt så är de flesta inte i mitt smak, svårt och hitta! Men det kan ibland vara bra, för då slipper jag shoppa för mkt. haha..

jag har oxå upplevt att många pojkar har samma kläder, inte så kul. kram

2009-11-26 @ 21:43:10
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Mia S

Jaa, det kan jag hålla med att det är så dålig och begränsad val av kill kläder.. Jag minns när Albert var liten så var det jobbigt att leta efter kläder. Även nu idag med herr kläder, inte mkt att välja på heller, har ni tänkt på det? Flick kläder finns det massor av men ändå begränsad på nåt sätt tycker jag.Mest rosa, röd och lila. (Tur att Wilma tycker om dessa färger! ler)

2009-11-26 @ 22:35:54
Postat av: Åsa

Intresserad..... jag har inte son här hemma bara töser.. .HEHE.. men jag tycker det är värst är att leta skor till barnen dom var så BESTÄMT vill inte där och vill inte ha där leta leta leta överallt blir så jävlar irretrad.... HEHE.. men nu klara dom själva och handla själv.. gud va skönt ...ler

Frida har problem med jeans förut så jag hjälpa å letal eta leta leta... usch.....



Men tur att dom har använda kläder ändå ... HEHE..KRAM på dej å trevlig helg

2009-11-27 @ 04:56:10
URL: http://smilesmilesmile.blogg.se/
Postat av: Malin L

Jaa, jag har ju både pojke o flicka... jag tycker det är skitsvårt med BÅDE! pga flickor för många kläder att välja på, jag blir bara panik när jag är där.. kanske inte andra mammor men för mig är det ja.. :) o pojkar ofta samma.. lite trist, spindelman, ben10 osv.. tycker det är för mkt mönster, gärna mer netural.. :)

2009-11-27 @ 12:53:14
URL: http://filiponelly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0