16 år...


Bild: Google


Den 6 december är alltid en dag jag tänker på en speciell vän och tänder ett ljus.

år ut och år in och 16 år har gått sen du lämnade jordelivet på så orättvis sätt.

Jag saknar dig D och kommer alltid att göra det. År ut och år in så tänker jag på dig

Jag tänker på dig, de stunder då jag kan vara deppig och minnas de roliga saker du och jag gjorde ihop

Jag tänker på dig, de stunder då jag minns att vi kunde bli galna på varandra och skrika och bråka

Jag tänker på dig, de stunder när jag är glad och tänker att genom dig utvecklades jag

Jag tänker på dig, de stunder då vi hann göra så mycket ihop.

Jag är glad att jag fick lära känna dig och att du var/är en del av mitt liv och alltid kommer att vara det.

Barbro Lindrens dikt har ett stort betydelse för mig för det påminner mig att du alltid finns inom mig.


Gråt inte för att jag är död
Du har min röst
den finns i dig
den kan du höra när du vill
Du har mitt ansikte
min kropp
Jag finns i dig
Du kan ta fram mig
när du vill
Allt som finns kvar
av mig
är inom dig
Så är vi jämt tillsammans



Sträcker mina fingrar på ett speciellt sätt till dig, D


Du är saknad och älskad.



Kommentarer
Postat av: cina

Jättefin skriven!Mmmmm...Kram

2010-12-09 @ 12:27:03
URL: http://mimmimussepigg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0