Tekniken utvecklas!

När jag var på besök hos USÖ och fick mina nya CI apparater så var jag glad över det. Skönt med mindre och enklare att ha bakom örat. Dessutom behövs det bara 2 batterier istället för 3 som man hade på gamla. Fick 4 st nya laddningsbara batterier och det är ju toppen för jag får så dålig samvete av hur snabbt burken växer med alla batterier man andvänt. När jag tog på mig dom nya så blev man så yr och ljudet var så starkt att man fick justera om den lite



Här justerar A och vi går igenom ljudet och jag fick testa fram för att känna och höra om ljudet är okej. Vi ändrade lite och sen blev jag nöjd.



Allt det här ska man ta hem och så ska man läsa en massa information och det är mycket man ska lära sig. Bra tid nu när man kommer var hemma med lilleman i 2 dagar.



Det gäller att träna och bli van och jag har en himla huvudvärk nu för nu har man upptäckt allt mer ljud som man inte riktigt höre med de gamla eller så är det så att den här är så pass ny att den tar upp onödiga ljud som jag egentligen inte behöver höra.



Jag ska ägna dagen åt att läsa och lära mig dosan jag fått och jag tycker den är till stor hjälp och kommer använda dosan hela tiden vid behov.

Jag är GLAD och jag tycker det är underbart att tekniken har utvecklas och gör det än. Blev faktiskt förvånnad att det blev mycket bättre så nu har jag något att se fram emot och att utveckla mig och jag hoppas det kommer att gå bra för mig.



Kommentarer
Postat av: Elena Ylivainio

Hej Addiswa! Vi har setts på Elins fest förut och då disktuerade vi CI, då jag också har det. Har kontaktat Agneta om att jag vill ha nya - men det går väldigt segt. Hur gick det för dig? Hur fick du nya? Vill verkligen ha ny apparat.. Haft min i 8 år nu.. Stor och bökig! Kram Elena

2011-01-31 @ 23:51:42
Postat av: Addie

Elena: Jag trodde aldrig jag skulle få ett par nya CI apparater så jag chansade att fråga strax innan jul och fick det direkt. Om du har mailat till dom så tycker jag du ska gå direkt till audiologen och försöka samtala med dom. En vän tll mig ska få ett par nya till våren så tycker du ska testa det.



Kram Addie

2011-02-03 @ 23:22:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0