Kommer att sakna dig, Asta!

I 4 månader hann jag lära känna Asta som är en rottweiler och den kelsjukaste hund jag mött. Mannen min hade två hundar, Asta och Donna och jag hade i början svårt att skilja på vem var vem för båda var ju lika kelsjuka vilket var härligt.

Med tiden kunde jag skilja på dem.

Tyvärr av någon anledning fick tikarna nog och började slåss. Det mesta handlade det nog om ledarrollen - vem ska vara flockledaren?

3 gånger blev det vilt slagsmål och det gjorde ont i hjärtat att de inte längre kunde komma överens och att man var tvungen att sära på dem.

Efter det 3:e "catfight" hade man inget val och vi efterlyste någon som kunde ta hand om Asta. I dag den 29 aug kom en från Skara och tog Asta direkt. Jag lider så med älskade Bosse som tog det hårt och jag är lika ledsen jag med. Ibland finns det mening att sånt händer.

Det som är skönt är att Asta kommer att ha det bra och man slapp avliva henne.

Tack för tiden och du är saknad och jag ska minnas de bästa dagar och stunder jag fick ha med dig.


Kommentarer
Postat av: Åsa Stenvall

Åh längesen jag läser din blogg... Nu röööss jag hela i kroppen huvudet till fötterna jag liiidddeeer mycket med er som älskar fina hund som måste flytta från er det är inte lätt att beslutet.. KRAMAR HÅRT OM ER hela familjen

2012-08-30 @ 15:45:50
Postat av: Britt

Vad skönt för er med Asta hoppas hon har det bra i nya hem. det är tråkigt att Donna o Asta har inte bra överens :( Kram

2012-09-07 @ 07:45:58
URL: http://farmorbritt.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0