Athinas julkonsert

Athinas julkonsert



Det här är Athina som älskar att visa upp sig, vara modell, en som rider på onsdagar och är med i en VIP klubb på tisdagar som Filadelfia Kyrkan ansvarar för hade sin första julkonsert idag. Hon går på Karl Johansskola som är en friskola som har musik som profil. Hon sjöng tillsammans med ca 120 elever som alla gick i årskurs 4. Förställningen handlar om "Vargen som tycker synd om sig själv" och det är en familjekonsert inför julen. Förra året sjöng Channie och det blev en succé och i år var cirka 3000 biljetter sålda.

Vi åkte först till stan och köpte en ros innan vi gick till konserthuset. När man gick in för att sätta sig så var det orkester från konserthuset som spelade och på läktaren låg vargmamman och sov så gott. Konserten leds av dirigenten Björn Hallman och under en timme fick vi lyssna på vargmamman och vargpojken. Vargpojken ville så gärna träffa sin pappa och det blev en blandade tal och sång. Mot slutet kom vargpappan och gav vargpojken en stor kram och hans dröm blev sann. Mot slutet sjöng vi julsånger tillsammans och vilket ton det blev med alla som satt och hängde med och jag tyckte det var jätte mysigt. När det var slut så fick Athina sin ros och vi var alla stolta över henne och att det var en fin förställning.

Jag satt även och tänkte att det är alltid underbart att se mina flickor utvecklas och att både Channie och Athina vill hålla på något med musik. Jag är uppvuxen med musik då jag själv dansade och sjöng på teckenspråk och reste runt och uppträde på olika platser. I släkten är det några som spelar spel eller sjunger eller medverkar på olika förställningar. Varje släktträff blir det en hel del musik som vi alla sjunger tillsammans. Det är härligt att se att mina flickor håller på med musik. Att jag är döv hindrar mig inte att njuta och medverkar på deras konserter. Jag tycker bara det är värt det för som mamma är det viktigt att uppmuntra mina flickor med det de vill göra. Nästa helg ska Channie sjunga tillsammans med över 200 elever, musiker och en bra dirigent och de kommer att sjunga mycket om julen och även ska det vara några dansare som ska uppträda. Jag ser verkligen fram emot nästa helg och tycker det ska bli spännande.

~Addie~

Kommentarer
Postat av: Tiny

Hihi Pi mysko!! hehehe...

Nästa år vill jag följa med å njuta av dina flickors konserter! Vore pi kul å få se dem live! :)

Puzz din vän!

2005-12-10 @ 18:39:52
URL: http://cerine.blogg.se
Postat av: Anne-Maj

Ååååh!!!! Emma och Hanna hade gymnastiksuppvisning i Leksandshallen idag. Årets tema var självklart Melodifestivalen!! Jag missade tyvärr pga kursträffen, så jag fick bra redogörelse. Emma hann rida först på förmiddagen sen fick dom jäkta vidare till Leksandshallen. Jenny tog min tomteluva o hade på ridhjälmen och red ut i skogen på eftermiddagen med sin älskade Jackie.

Vi har minsann härliga ungar!

2005-12-10 @ 20:07:06
URL: http://www.annemaj.blogg.se
Postat av: Ira

Heeejj vännen! kul även du har en blogg, att jag inte visste om det ..hihi jagt ror jag skaffade min i okt, inte helt säker.. så jag har bloggat ett tag nu! men då ska jag lägga till digi min favorit så att jag garanterat kommer att kolla här varje dag :-) kramis

2005-12-11 @ 11:00:04
URL: http://cokoris.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0