Julen över!

Har inte skrivit här på några dagar nu och försöker skriva kort vad som hänt.

Julen har inte varit det bästa då flera av oss i familjen var sjuka. Det var tufft och jag hade ingen ork att planera i god tid och funderade dagen före hur jag ska hinna med allt. Vet inte riktigt var kraften kom ifrån men fredag den 23 december gick jag upp jätte tidigt och bakade lussebullar, pepparkakor, knäck, städade hela huset, fixade julgranen och pyntade den med barnen. På kvällen gjorde jag skinkan, jansons frestelse och annat och hann lagom med allt till ganska sent på kvällen. Det är ofattbart att jag hann med allt trots att pojkarna var sjuka och hade hög feber. Flickorna hjälpte mig med julgranen så lite hjälp fick man.

På julafton var det rätt lugnt och barnen fick öppna varsin paket på morgonen och därefter tog vi det lugnt. Lilleman kräktes och han behövde lugn o ro. Båda pojkarna är så förkylda och det är jobbigt med sjuka barn. Var tvungen åka in till stan och fixa de sista ärenden som behövdes och sen när vi kom hem så satte jag igång och fixade julmaten och det var ju inte så mkt att göra då jag hann mycket i förväg. Steka köttbullar, prinskorv och värma maten och allt. Vi åt och hade det mysigt och pratade om allt.

Kalle Anka är heligt och vi satt framför rutan och tittade som vanligt. Tänk att jag som liten satt och tittade den med familjen och nu sitter jag med mina fyra barn som gör detsamma. Det är så speciellt att se Kalle Anka och det är märkligt att man inte tröttnar på det.

Efter Kalle Anka öppnade vi julklapparna och det var bra saker som barnen fick. Jag tycker inte det är så viktigt att vi vuxna ska ha presenter, men några fick man och det var även bra saker. I år provar vi med att barnen får mindre julklappar speciellt flickorna för de är så stora och så kräsna och krävande på saker de vill ha. Kvällen var lugnt och vi har mer en mycket nöjda med julen och det är nog första gången vi firar bara vi i familjen utan släkten.

På mellandagarna har vi varit i Marieberg och jöses vad mycket folk det var. Flickorna köpte det de ville ha och jag tycker det är jätte bra att man kan göra så istället och flickorna var nöjda och sa att vi kan fortsätta göra så varje år.

I dag är det tisdag 27 dec och det är först nu som alla är riktig friska förutom att smågrabbarna fortfarande är lite förkylda. Det är så sällan som vi i familjen varit så sjuka och jag hoppas att vi slipper uppleva så igen.

Önskar er läsare en riktig God Fortsättning och Gott Nytt År med er alla.

Addie

Kommentarer
Postat av: Anna

Gott Nytt Ar till er allihopa fran oss.. Krya pa pojkarna!!! Inte latt att vara sjuk nar det ar hogtid... Kram!!

2005-12-27 @ 22:28:45
URL: http://nordgold.blogg.se
Postat av: Anne-Maj

Skönt att läsa att du lever, trots allt! Många kramar till dig!

2005-12-27 @ 23:17:48
URL: http://www.annemaj.blogg.se
Postat av: Ira

Skönt julen blev bra iallafall, sänder massor med varma julekramar som känns, till dig vännen!

2005-12-28 @ 11:06:28
URL: http://cokoris.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0