Märker smyg av stress

Idag känner jag att jag börjar bli lite stressad. I går var det Athinas julkonsert och idag ska man hinna med så mycket som möjligt trots att det är söndag.

Båda flickorna ska ha lucia tåg med sina respektive klass. Olika företag i Örebro har hyrt dom så det är mycket att planera och tänka på. Lucia klänning till båda töserna. För Athinas del blev det kastanstrof - blå lucia klänning köpte jag för 19 kr och färgade den vit men den var tyvärr kort och för Channies del blev den för lång och hon surade hela tiden trots att jag försökte lösa det med att man kan sy och sånt men vad gör man med en tidig tonåring som hon?. Nu är hon iallafall lugn och jag har försökt få henne att hitta olika lösningar, men för Athina måste jag nog leta som passar henne. Man åkte runt stan och letade lucia klänningar, men många var helt slut så jag får se om jag lyckas imorgon.

I går ramlade jag rätt illa i trappan och föll ner och slog ryggen så det värker så när man ska sitta. Jag känner nog lite av stress för snart är det jul och då ska man hinna med mycket. Baka, handla julklappar, fixa här hemma och mycket mer som ni vet.

Nu ska jag bara försöka varva ner mig och ta det lugnt. Pojkarna sover äntligen och det är inte ofta som de sover tidigt. Ska försöka hinna läsa en bok som jag så sällan gör.

Trevlig sen afton!

Addie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0