Min första julbild

Min första julbild



I dag bestämde jag mig att försöka göra en egen julbild att skicka till nära och kära. Egentligen borde jag ha skrivit ut den här bilden med min skrivare, men tyvärr fungerar den inte så i år får jag skicka det via datorn. Jag har även lovat mig själv att jag i år ska skriva och berätta vad som har hänt i år för det är många nära och kära som jag inte träffar så ofta. Det blir både på Engelska och Svenska då man har goda vänner runt om världen. Jag ör iallafall stolt över att jag lyckats göra en fin julbild på familjen och det tog väldig lång tid eftersom jag inte är alls proffs på det.

Julen närmar sig och det är härligt att se alla fönstren utanför som folk har pysslat om så fint. När mörket faller ner ser man enormt av julglädje i varje hus och det är det bästa jag vet när jag går ut tidig på morgonen eller på kvällen. Jag hoppas bara att det blir mer snö så att man kan känna mer av julglädje.

I år firar jag bara med min härliga familj i vår lilla radhus. Julgranen har ännu inte kommit in men i dagarna ska vi fixa till den och alla klappar ska ligga under fint. Det som oroar min är bara att man har två små pojkar som gärna vill öppna presenter så det gäller att ha koll på grabbarna som ännu inte riktigt förstår att man får vänta till julaftonen kommer.

Det är mycket som ska planeras och jag antar att jag gör allt i sista minuten i år. Baka pepparkakor, lussekatter, knäck, fixa matlistan och sånt som hör julen till. Två flickor har jag till hjälp och de längtar så, så när det inget är tidiga mornar för att skynda till skola och jobb så planerar vi allt i god tid ändå.

Nu avslutar jag här med stolthet över att visa min första julbild till er. Tänk att jag kan göra en egen??!! Jag som inte är så bra på att förstå hur en dator fungerar så går det ju ivägen ändå Smile!.

//Addie

Kommentarer
Postat av: Anne-Maj

Ser att du är på benen! Sängen var skön men inte så länge kul..... När du skriver pepparkakor, lussekatt och sådant har vi hunnit med MEN ätit upp ALLT! Inget kvar förutom grannens lussekatt. jag funderar på att baka i morgon på förmiddagen. för jag har avfrostat frysen och pasat på att städa därinne:-)
Kram

2005-12-15 @ 20:06:40
URL: http://www.annemaj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0