Snöstorm men ändå gick vi ut!

I morse gick jag ut med vår hund, Donna och det var otroligt kallt ute och det blåste så man kämpade och det gick bra men vad trött jag blev sen när man kom hem frusen.. Varm te tog jag och fixade lite hemma och det är så mycket jag behöver göra så försöker göra något bra varje dag innan jobb och vardagsliv kommer tillbaka.

Trots vädrets makter ville jag och barnen gå ut med min väninna P som bor granne med oss. Vi gick och vad vi kämpade för jag hade ju tvilling vagnen med mig och där satt grabbarna och bara njöt i värmen medan vi kämpade mot kylan och vinden. Väl framme i stan gick vi till skoaffären och där hittade flickorna varma stövlar så jag fick hosta ut mycket pengar men det är värt det för flickorna behövde varma stövlar. För någon månad sen hade jag köpt fina varma stövlar till dem som jag tyckte var fint men det tyckte inte flickorna. Det går liksom inte att köpa till dem längre för vi har helt olika smak nu.

Jag hittade ett par stövlar till mig och det är skönt att man har varma skor. Ärligt talat är jag dålig på att köpa något till mig själv och så har det nog varit sen jag fick stortösen. Man ser det som barnen ska komma i första hand och att det inte är så viktigt att hitta något till mig själv. Nu på sista tiden har jag märkt att jag faktiskt behöver nya kläder och trots att jag åker till stan och handlar för att köpa något till mig slutar det ju ändå med att jag hamnar på barnavdelning och går ut med påsar med barnkläder och lottlösa kläder til mig!. Jag har nog P att tacka för, för hon kom fram med stövlar och sa att jag ska prova det och det - så tack vännen för att du såg till att jag åtminstone köpte något till mig själv.

Vi gick ut i stormen igen och snabbt in till en söt liten cafe atelje och fikade och bestämde att vi tar buss hem för att gå ut i det här vädret är helt omöjligt. Så man njöt av fikan och bara prata med barnen och ta det lugnt. Buss hem var skönt men kampen från busshållplats och hem var kämpigt. Det var skönt att få komma hem och trots att det var snöstorm så var det nog ändå bra att vi gick ut och gjorde nåt än att bara vara hemma och inte göra något speciellt.

Nu ska jag sitta och ta det lugnt och hoppas snart att grabbarna lägger sig. Kanske hinner jag läsa en bra bok det är ju så sällan jag hinner göra det.

Kommentarer
Postat av: Anne-Maj

Att du tog ut i ovädret! Jag bara inne och sölar:-)
Kramar!

2005-12-29 @ 21:34:13
URL: http://www.annemaj.blogg.se
Postat av: NorrlandsSussi

Känns lite konstigt att NI skulle ha snöstorm hemma hos er, men inte här..?
Eller är vi så vana att vi inte tänker på det?

2005-12-29 @ 22:04:01
Postat av: Addie

Jodå men ungarna ville och jag har inte tid idag så sista chansen var att göra det i går. Men jag vet att jag aldrig mer ska ut igen i det där vädret som det var i går!.. Addie

2005-12-30 @ 08:40:19
Postat av: Michael B...KumlaBy

Igår var det fasen mkt snö och fick gräva ut min bil och körde fasen sakta för att inte köra ner i dike..puh..

2005-12-30 @ 11:45:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0