Söndagen!

pankakor



I dag hade jag en väldig energi och gjorde Amerikanska pannkakor som är en höjdare hos mina barn. De älskar att äta det och vi gör det kanske en gång i månaden och alltid på söndagar. Vi äter det här rätt sent som frukost och lunch och det tycker jag är bra. Jag minns att när jag åkte till USA för första gången som 14 åring och sov hos en fosterfamilj gjorde de Amerikanska pannkakor en morgon och det var mycket mer än vad jag gör till barnen. Det fanns potatis och korv med och jag fick mitt livs chock och började storgråta för jag trodde jag måste äta upp allt och kommunikationen var inte det bästa då jag inte kunde så mycket ASL så det blev svårt med kommunikationen och det var rena kultur krock mellan oss. I dag kan jag skratta åt det och bevara minnet.

pankakor


När jag och barnen åt så tittade vi alla ute och hoppades att solen skulle komma, men det började snöa så vi alla gnällde och börjar undra när våren ska komma.

Det skrivs att det är fint nu på många ställen och att våren kommit men när kommer det till lilla Nora?..

Nu har vi lov och då förväntar vi att vädrets makter är snällare mot oss så att vi kan vara ute och njuta av våren om det nu kommer någon gång.

Kommentarer
Postat av: cokoris

hej åå kram..amerikanska pannkakor, låter gott :)
Skönt ha alla 4 barnen hemma igen även om´det säkert varit skönt få vara själv lite oxå.
Glad påsk så hörs/syns vi kraaamm

2006-04-10 @ 10:53:58
Postat av: ElinLeticia

Låter ju jättemysigt...hur är det med dig förresten? Jag fick ta bort stygnen idag...har du gjort det än

2006-04-10 @ 19:28:57
URL: http://elinleticia.blogg.se
Postat av: Anne-Maj

Flickorna önskade sig såna pannkakor ett tag sen. jag får ta och göra! TÄnkt på dig myckeet, skönt att veta att det gick bra. kramen

2006-04-11 @ 23:43:00
URL: http://anne-maj.blogspot.com
Postat av: Ingela

Smarrigt! Du får ta o göra det härhemma hos mig nån gång ;-)

Glad Påsk!

Pöss

2006-04-13 @ 11:37:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0