I dagarna...

I dagarna har jag funderat och tittat på mina söta och stora prinsessor och frågat mig själv vart tiden har tagit vägen??. Varför går alla dessa år förbi allt för fort?. Vad hände egentligen mina prinsessor var ju som nyfödda i går men är det inte längre idag.

Jag känner mig stolt som mamma och vi har gjort så mycket ihop alla dessa år. Under mina prinsessors uppväxt har jag alltid undrat över hur de är och blir stora och självständiga. Jag tycker det är fint att vägleda dem på livets stig även om stigen kan vara krokig och så mycket som står i vägen när det handlar om tonårstrots eller sånt som gör att vi har helt olika åsikter.

Jag känner mig i dagarna som om jag ska bli en liten tummelisa för de växer så det knakar och jag krymper för varje år. Jag trodde inte att de skulle bli så långa som de är nu. Speciellt min äldsta prinsessa har redan gått förbi min längd och är längre än mig. Min andra prinsessa är nästan lika lång som mig så om ett eller två år så är hon definitivt längre än mig.

Med min långa prinsessa kan jag nu i alla fall tala om att jag inte kan handla på systembolaget eller köpa en cigg till en vän. Med henne får man alltid frågan om leg och jag kan skratta och fråga om kassörskan skämtar men en och annan har sagt ” vi måste fråga för att vara säkra på att du inte langar eller köper en cigg till henne”. Eller så säger de ” vi måste ha koll för att se om du verkligen är i den ålder man tillåts köpa cigg eller vin o vice versa” . Jag kan fråga mig själv o undra om jag verkligen ser ut som en tonåring, men jag njuter av varje gång när jag visar min leg för då vet jag att jag är en otrolig ung mamma enligt dem

Jag tittar på mina töser och bara känner stolthet inombords och jag älskar flickorna innerligen mycket. Två söta prinsar har jag också som betyder så mycket för mig men de har långt till livets stig och om många år kommer jag ha samma känsla som jag har med mina prinsessor just nu.

Här är nytagna bilder på mina prinsessor och se och tänk - snart är jag en liten tummelisa!!!.


Här är min stora prinsessa 13 år och jag visst är jag kort? channie o jag




Här är jag och min andra prinsessa snart 11 år och snart hinner hon ikapp mig.

Tina o jag


Kommentarer
Postat av: cokoris

wow s'ger jag bara, hur stora de blivit, och springer snart förbi lilla mamma när det gäller längden.. wow! :-) snart blir det svårt skälla på dem, för du måste ju titta uppåt haha! kram

2006-12-14 @ 18:59:29
Postat av: Anne-Maj

Hej kortis!
Dina flickor har växt så mycket, sen jag såg i somdras. Tänker fortfarande på att jag blev chockad.. Trodde som typ träffa guden:-) kram

2006-12-14 @ 19:55:07
URL: http://anne-maj.blogspot.com
Postat av: Camilla

Söta flickor du har ju, och de har ju en söt mamma också! ;)

2006-12-14 @ 21:33:11
URL: http://rainred.blogg.se
Postat av: Tiny

Jag sa det här hemma när du kom igår - jisses va tiden går! Minns ´TYDLIGT när vi blev klassisar i Västanvik 97 vilka söta snuttungar du hade - å de var hela 9 år sen!!! Å gudars! Nu e C vacker tonåring och A som blitt vacker cheerleedings,, GUDARS! Tiden går och de e vackra dina flickor!
Pözz Vännnen i Kumla

2006-12-16 @ 21:23:42
URL: http://cerine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0