Varje år!

Varje år - årets slutskede och när nya året passerar tolvslaget är det så mycket tankar kring mitt liv som passerat och att en ny era står framför mig. Jag känner alltid av rädsla över vad som ska hända under året som kommer och funderar varför jag alltid har en sådan känsla.

De senaste åren har jag kännt att allting varit tufft och så mycket har hänt på så kort tid. De tre-fyra åren har gått så fort att jag inte riktigt förstått hur det kan ha hänt. Träffade en man via nätet och det blev vi med så kort tid att vi fick två härliga pojkar tillsammans. Jag har varit så impulsiv och gjort så mycket som jag egentligen funderat om det var klokt gjort - men gjort är gjort och det ska man inte klaga över utan man accepterar det liv som ödet styr.

I år har jag lovat mig själv att försöka tänka och lyssna på mitt inre hjärta och även göra kloka beslut med långa tankar och funderingar. Viserligen har jag gjort bra beslut de senaste åren, men ändå finns det visa beslut man kan ha gjort det bättre.

Men jag funderar på varför jag får en sån ångest känsla när nya året passerat och att jag nu har hela 12 månader framför mig. Vi säger ofta att vi inte ska tänka framåt och fundera så mycket vad som kommer hända i framtiden.

Jag ska försöka ta en dag i taget och inte grubbla över hur morgondagen ser ut. Hoppas att min ångerskänsla försvinner med tiden och att jag ska samtidigt skatta mig lycklig över det jag har.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Du är inte ensam om det addie jag har ungefär samma typ av känsla!! speciellt den 1 januari.. världens tristaste dag tycker jag.... allt är över o allt ska börja på nytt (nytt år)
Kram!!

2006-01-03 @ 14:28:45
Postat av: Anne-Maj

Önskade jag kunde ge dig kloka och värmande ord, men inte nu.. Sänder varma tankar till dig istället.
Kramar!

2006-01-03 @ 23:58:43
URL: http://www.annemaj.blogg.se
Postat av: Ira

Du är tuff och stark, har aldrig träffat någon som du! Det företag du driver ensam med att exempelvis resa med 4 barn i olika åldrar som kräver olika mycket helt ensam, är helt fanatiskt, och du ser alltid till barnens väl och ve i första hand, ibland måste du tänka på dig själv som att du ex köpte stövlar till dig själv.. annars är det sällar du unnar dig ngt själv...
KRAAAMM

2006-01-04 @ 00:32:41
URL: http://cokoris.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0