6 Juni

Svenska Nationaldagen firade jag med mina barn hemma i Nora. Vi gick till Nora torg och fick se folk samlas där och därefter gick vi ner mot parken bakom tågstationen och samlades där. Det är mycket som har hänt i Nora på så kort tid för järnvägen fyllde 150 år och dagen före besökte kungen Nora och firade. Prinsen Colin fick se kungen, men enligt honom är det inte vår kung för han hade ingen krona sa han bestämt. Det har varit en hård polisbevakning här och vi bor ju centralt så man har sett mycket av poliser och all arrangemang.

Åter till National dagen tycker jag att det var bara fint att få fira med mina barn och alla folk som var där. Det som mest imponerade oss var att man såg till att visa dans från Syrien och Brasilien och under pausen så fanns det mat att smaka på från olika länder, som Pakistan, Iran, Turkiet, Somalia och många fler maträtter för 20 kr och talriken blev riktigt fullt. Jag och barnen njöt av maten och vi tyckte det var bra att det var en blandning av kultur trots att det är vår National dag man firar för.

Jag ser att vi har lång väg kvar att komma ikapp Norge som visar hur stolta de är över sitt land, USA som är lojala mot sitt land och visar med fyrverkeri och parader och de länder som firar sin National dag på sin sätt. Vi svenskar är rätt dåliga på det och jag insåg att vi egentligen inte värnar om vårt land och visar hur stolt vi kan vara över vårt land. Funderar på varför det är så, men sen är det ju så att vi har inte så många orsaker till att man ska fira riktigt, vi som inte har medverkat i krig och sånt som många länder gjort. Man ser att det är viktigt att man ska ha en riktigt bra orsak för att fira vårt land med glädje för gör man så är det lättare att locka folk och se till att det blir till en stor dans.

Kommentarer
Postat av: saraj

Hej hej!

Har varit här då och då å läst din blogg. Jätteroligt att det gått bra för dig nu efter operationen. Hoppas att det ska fortsätta framöver. ;)

Ja, jag vill passa på att fråga dig om en sak och undrar om du har någon bild på katten Missy som blev på smällen förra sommaren när du och dina barn var i USA...
Jag har två katter här nu hos mig och deras mamma är Missy.. Så är jag nyfiken på hur Missy ser ut...Som du säkert vet det, är katterna hemskt olika, t.o.m. utseende och personlighet.. :D

Berätta gärna var de andra kattungarna tog vägen om det inte var bara två ungar som Missy födde...

Ha det bra, kramkram!

2006-06-10 @ 13:14:00
URL: http://www.mirrorofmylife.just.nu
Postat av: cokoris

pussåkram...tyvärr var jag ej hemma när du hojtasde till på msn och när jag kom hem var du offline...jag försöker ringa dig nu.. kram

2006-06-12 @ 21:42:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0